• Lindulf

Börja med pergotime imorgon

Vad spännande! Jag börjar med pergo om 3 dagar! Har ätit provera för att få en blödning innan dess.

och emmaab, jag tror inte det är ngn fara :)

• Lindulf

Tack!

Ja, tillslut kom blödningen, 6 dagar efter att jag ätit sista pillret.

Vi har ett barn sen tidigare som kom till efter hjälp av pergo. Då hade vi försökt i lite över ett år och sen tog det 7 månader med hjälp innan vi fick till vår lille grabb :) Men på fjärde försöket med pergo gick det somsagt tillslut!

Efter det fick jag aldrig ngn mens, så vi var tillbaka hos läkaren som gjorde ultraljud och sa att det såg ut som tidigare, dvs helt still i äggstockarna. Sen fick jag tabletter direkt, pang på rödbetan! :)

Känns kul och nervöst, men mer hoppfullt denna gången eftersom jag vet att det fungerat tidigare :)

• Lindulf
    KnytetsMamma skrev 2014-05-25 07:15:43 följande:
    Vad spännande och precis som du säger så vet du ju att det har funkat innan. Jag är nervös inför nästa vecka, på ett sätt vill jag att mensen ska komma för då vet jag ju att jag fått ägglossning och att pergotime funkar, men på ett sätt vill jag ju att den INTE ska komma eftersom det då kanske kan vara ett tecken på att jag är gravid. MEN det kan ju också vara ett tecken på att jag inte haft någon ägglossning och att det därmed inte haft någon effekt....jaja, bara vänta och se.

Hur gammal är er son? Vi har en dotter som snart fyller 2 år, hon kom till naturligt men innan dess hade jag väldigt oregelbunden mens med långa cykler så det var nästan aktuellt med pergotime då också när jag blev gravid.

Jag förstår din oro! Får du inte komma tillbaka och göra vul för att se om det utvecklats ngra äggblåsor? Vi har en väldigt bra läkare och vi får komma och göra många kollar under pergo-tiden! Det känns jättebra och tryggt :)

Han är 1! Stora killen! Vad härligt att du lyckades bli gravid själv med dottern! Hade ni försökt länge då?
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon