• kakmonstret123

Smartare än en femteklassare?

Vad är det för fel på folk i detta programmet? I vissa fall måste dom ju med flit ta in så virriga personer som möjligt. I kvällens program så har alltså en lirare fem svarsalternativ framför sig, han säger det han tror är rätt svar, men lik förbannat väljer imbecillen att använda ett fusk och kopiera istället för att svara det han tänkte och i så fall bli räddad om det var fel. Hur i hela friden resonerar man?

Det roliga var att han hade svarat rätt också! Och så står sliskiga Lasse Kronér bredvid och säger "Du var inne på rätt svar men det kan vara smart att göra på det sättet om man är lite osäker..."

Är det bara jag som sitter såhär; Förvånad och tycker att de redan här borde stoppat programmet och tvingat människan att erkänna att han inte är smartare än en femteklassare?

• Svar på tråden Smartare än en femteklassare?
  • Radhuspinglan

Kronér är INTE sliskig! Han är helt UNDERBAR! Han är väldigt rolig, verkar otroligt trevlig och godhjärtad och han är grymt bra på sitt jobb!

• Kontra

Åh, jag måste passa på att fråga en sak. Jag såg slutet av förra veckans avsnitt och då slutade det med att han hade typ en fråga kvar, sen var tiden slut. Vet nån hur det gick för han i dagens avsnitt?

• kakmonstret123
    Radhuspinglan skrev 2014-05-17 22:04:18 följande:
    Kronér är INTE sliskig! Han är helt UNDERBAR! Han är väldigt rolig, verkar otroligt trevlig och godhjärtad och han är grymt bra på sitt jobb!
    Mja, delar inte hans barnsliga humor men visst, ska inte klanka ner på Kronér...trevlig verkar han ju absolut vara!
  • Aniiee

Folk verkar inte vara smartare än en femteklassare. Var en tråd för ett par veckor sedan där man diskuterade basic matte från programmet. 

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • ursula
    Aniiee skrev 2014-05-17 22:16:23 följande:
    Folk verkar inte vara smartare än en femteklassare. Var en tråd för ett par veckor sedan där man diskuterade basic matte från programmet. 
    Men  ändå  var det för svårt för många på FL
  • Aniiee
    ursula skrev 2014-05-17 22:19:28 följande:
    Men  ändå  var det för svårt för många på FL
    Det var ju det jag sa Solig
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • ursula
    Aniiee skrev 2014-05-17 22:21:46 följande:
    Det var ju det jag sa Solig
    Läste slarvigt , ber om förlåtelse
  • Aniiee
    kakmonstret123 skrev 2014-05-17 22:38:40 följande:
    Kollade klart programmet och får ändå ge honom lite cred, han var ju nära att vinna 250 000 kr! :)
    Jag kan ta det, om han inte vann..... Oskyldig
  • Kicki85

Hur kul vore programmet om alla vann hela tiden? Tycker castingen av både tävlanden och femteklassare varit strålande varje säsong.

• kakmonstret123
    Aniiee skrev 2014-05-17 22:49:02 följande:
    Jag kan ta det, om han inte vann..... Oskyldig
    Haha ja, då hade jag fått skämmas lite!
    Kicki85 skrev 2014-05-17 22:51:39 följande:
    Hur kul vore programmet om alla vann hela tiden? Tycker castingen av både tävlanden och femteklassare varit strålande varje säsong.
    Det är inte det jag menar, men hur kan så många vara så oerhört otaktiska när det gäller fusken?! Han är knappast den första under säsongens gång...

• Kicki85
    kakmonstret123 skrev 2014-05-17 22:55:56 följande:
    Haha ja, då hade jag fått skämmas lite!

Det är inte det jag menar, men hur kan så många vara så oerhört otaktiska när det gäller fusken?! Han är knappast den första under säsongens gång...

Det håller jag med om. Det var inte ditt inlägg jag vände mig emot, jag har tänkt exakt samma som du flera gånger. Håller med om att det var märkligt att just HAN fick möjlighet att svara på 250 000 kr-frågan.
  • Radhuspinglan
    kakmonstret123 skrev 2014-05-17 22:15:03 följande:
    Mja, delar inte hans barnsliga humor men visst, ska inte klanka ner på Kronér...trevlig verkar han ju absolut vara!

Ja, en riktig glädjespridare! :)
  • Radhuspinglan

På tal om Kronér; såg att han nyligen blivit singel... Tror ni att han kan tänkas vara intresserad av en självgående 26-åring? Tror jag måste kontakta herr Kronér och se vad han har att säga om saken... ;)

• catgirl
    Radhuspinglan skrev 2014-05-17 22:04:18 följande:
  • NeedfulThings

Men ni måste ju se den amerikanska versionen. SÅÅÅ roligt!

• Radhuspinglan
    NeedfulThings skrev 2014-05-17 23:21:12 följande:
    Men ni måste ju se den amerikanska versionen. SÅÅÅ roligt!

Går det fortfarande på TV? Jag tyckte inte det var lika kul som den svenska dock. Fast nu var ju detta sista avsnittet, så finns den amerikanska (eller nån annan version) så säg! :)
  • catgirl

Kronér är en varm,genuint trevlig person och en proffsig programledare.
    Ett plus är bra hand med barn.

Svar på tråden Smartare än en femteklassare?