• nallepuh37

Atlantica Club Marmari Beach på Kos

Har just bokat en resa med Fritidsresor till Blue Village Atlantica Club Marmari Beach på Kos och undrar om det är någon som varit där som kan berätta vad ni tyckte om hotellet? Nyfiken på om maten är bra, hur barnvänligt det är (reser med femåring), underhållning, hur rummen är osv.

• Svar på tråden Atlantica Club Marmari Beach på Kos
  • Tisa83

Vi reser till samma hotell på fredag, har två barn 4 och 1 år gamla, längtar så. När reser du Nallepuh37? Vi ska vara borta 2 veckor, reser också med Fritidsreser. Kan ge ett utlåtande när vi kommit hem. 

• nallepuh37

Vi åker 1 augusti så det är ett tag kvar. Toppen om du kan berätta lite mer om hotellet sen. Trevlig resa!

• MrA001

Vi var på Atlantica Club Marmari Beach förra året. Hotellet var precis nyrenoverat och då var ett Blue Star-hotell det året. Nu är det Blue Village.
    Rummen och badrummet var mycket fräscha, något små kanske men det fungerade bra ändå. Sprillans nya sängar som var riktigt sköna, inte det vanliga typiska grek-hårda madrasserna. Sängen hade tyvärr bara ca 5 cm frigång ovanför golvet och när jag kollade under såg man att städerskorna inte enkelt kunde städa under dem. Det var gigantiska dammbollar under sängen.
    Maten var riktigt bra och ett enormt utbud, speciellt under middagen. Vid lunchtid var maten i den amerikanska restaurangen inget speciell. Jag saknade den typiska grekiska maten och när veckan var över så kändes det aldrig som jag ens varit i Grekland. Jag saknade Souvlaki, Moussaka och den grekiska folkmusiken. Det finns tre poolbarer och en bar i receptionsbyggnaden. På kvällen är poolbaren vid den stora poolen och den vid receptionen öppna. Drinkarna var helt okej för att vara all inclusive. Jag har druckit bättre och sämre på andra all inclusive-ställen.
    Wifi finns bara vid receptionen och där sitter alla på kvällen och försöker få iväg sina statusuppdateringar på fejjan. Nätverket är oerhört överbelastat och slött. Man får flashbacks till modemtiden.
    Hotellet är mycket barnvänligt. När vi var där hade inte alla prylar kommit än till Fritidsresors lekhus, men ungarna hade väldigt kul där ändå. På kvällarna så startade barnunderhållningen med Fritidsresors program (Bamse m.m). När det var över var det dags för de ryska barnen att få underhållning. Ljudet höjdes till tinnitusvarning och vi flydde scenen. Nu när det är Blue Village så är nog barnunderhållningen ännu bättre. Det var flera barnaktiviteter under veckan, t.ex skattjakt och barngympa.
    Stranden var blåsig när vi var där, men det gick inte några höga vågor och det var långgrunt.
    Jag skulle gärna åka tillbaka dit igen någon gång, men jag saknade det grekiska. Hotellet kunde lika gärna legat i Spanien. Men så är jag Greklands-älskare också.

• mammaåten

Hej!

Jag har varit där tidigare i år.

Bamsepaketet och underhållning för barn är jättebra! Fick nog full pott av ungarna.

Rummen var helt okej, man tillbringar ju inte alls någon tid där så behövs inget mer.

Personalen var trevliga och hjälpsamma. Internet finns nu överallt på området, dock rätt segt emellanåt men förhoppningsvis behöver man ju inte använda det på semestern :)

Det finns gott om solstolar både vid poolerna och stranden, vid huvudpoolen blir dom stolarna vid barnpoolen upptagen fort så det gäller att vara med.

Det enda jag skulle kunna klaga på är maten, den smakade absolut gott. Men kunde ha varit mer variation och mer grekiska smaker. Finns även en barnbuffe barnen får ta ifrån (dom får självklart äta av den stora med). Frukost och lunch var inga problem, men just middagarna hade jag gärna haft lite mer variation på! :)

• rebsan07

Ni som varit på Blue Village Marmari på Kos, är det så att underhållnings scenen är i anslutning till en bar eller restaurangen? Så vi föräldrar kan sitta å slappa med en nåt att dricka, medans man ändå ser underhållningen och har koll på sina barn? Så som på Blue Village Orquidea på Gran Canaria eller Blue village Aegean på Rhodos... Tacksam för svar!!!

• mammaåten
    rebsan07 skrev 2015-01-16 18:26:32 följande:

Ni som varit på Blue Village Marmari på Kos, är det så att underhållnings scenen är i anslutning till en bar eller restaurangen? Så vi föräldrar kan sitta å slappa med en nåt att dricka, medans man ändå ser underhållningen och har koll på sina barn? Så som på Blue Village Orquidea på Gran Canaria eller Blue village Aegean på Rhodos... Tacksam för svar!!!

Det finns en liten bar alldeles bredvid scenen har jag för mig men finns inga sittplatser just vid den utan man får sitta framför scenen på samma ställe allihopa :)
  • Yosa

Låter bra alltihopa! Resa bokad! Tidigare varit på seven seas side Turkiet och Bahía Feliz gran canaria (2ggr) med Fritidsresor. Hoppas vi blir lika nöjda med detta!

• Yosa

Hur strikt va det med klädkoden? Kan man ha 3/4 byxa/capribyxa? Kan man som kvinna ha linne? Kan dottern på 10 år ha linne? Shorts?

Svar på tråden Atlantica Club Marmari Beach på Kos