Inlägg från: Anonym (Isabell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isabell)

Kan detta fungera?

Jag är 30 år, utan barn och träffar en man som är nästan 50 och har 3 barn mellan 6 och 10 år. Vi bor inte ihop utan bara dejtar men jag är så osäker om jag vill gå vidare med detta. Jag är kär i honom men vet inte om jag klarar detta med att vara bonusmamma. Letar han efter någon att ta hand om ungarna? Kommer det att fungera att bo där på heltid?

Jag har träffat dem flera gånger och i början verkade de mycket snälla och väluppfostrade men nu de senaste veckorna tittar de hatfullt på mig och säger att jag inte ska bli deras mamma. En av dem sa också vid flera tillfällen att det är mitt fel att mamma och pappa inte bor ihop längre och att jag därför är elak. Kanske mamman som har sagt detta?

Vad tycker ni, ska jag försöka eller ska jag springa iväg innan vi hunnit flytta ihop?

• Svar på tråden Kan detta fungera?
  • Anonym (Isabell)

Ja, vi pratar om att flytta ihop.
    Vi har träffats sedan februari och han hade bott där själv i ett halvår. Vet inte exakt när de gjort slut, innan, efter eller i samband med flytten.
    Det är just det att de är rätt snälla och trevliga medan han är där, t.ex. när vi hittar på något tillsammans. De har aldrig sagt något då utan är alltid glada, kommer och kramar mig, sitter i mitt knä osv. Men när han vänder ryggen, DÅ börjar de komma med sådana kommentarer. Antar att han har sagt något till dem om att jag kanske ska flytta in och därför reagerar de så.

• Anonym (Isabell)
    Anonym (ups) skrev 2014-05-18 11:59:30 följande:

Men om du inte vet mer om när det tog slut då har ni inte pratat särskilt mycket, då går det för snabbt. Tycker du ska passa på bryta innan ni blir mer seriösa än så.
    Nej, jag vet inte när de har sagt att det är slut och det spelar inte mig någon roll. Han har flyttat in i sitt hus i augusti och han hade köpt den några månader tidigare så de måste väl planerat separationen ett tag. Jag har dock ingen aning om när de kommit ut med att de separerar till vänner, familj osv. och det angår inte mig. På vilket sätt är detta relevant?

Han var single när vi träffades och han har inte lämnat sin fru på grund av mig. Sedan vilket datum separationen blev officiell är inte något som jag funderar på.
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (panik?) skrev 2014-05-18 16:36:13 följande:
    Att planera att flytta ihop med en man  som har tre barn, och som man endast känt i tre månader verkar väl inte vidare seriöst. Varken från hans eller din sida. Ni kan ju rimligtvis inte känna varandra särskilt  väl med tanke på den korta tiden.  Vadan denna panik?
    Vad är det som inte är seriöst?
    Vi har inte panik, var har du fått det ifrån?
    Jag har inte sagt heller att vi har känt varandra i tre månader utan att vi dejtat sedan februari. Hur längre vi har känt varandra har jag inte berättat här. Tungan ute
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (...) skrev 2014-05-18 17:08:50 följande:
    Planerar du att flytta ihop med en man som har 3 minderåriga barn efter endast 3 månaders dejtande så kallar jag det också panik - frågan är varför ni har så oerhört bråttom?
    Särskilt när det inte ens fungerar särskilt bra mellan er!

Det kan lika bra vara pappan som har sagt det du tror är mamman som har sagt, typ:

"jag bor inte med er mamma för jag ska flytta ihop med ts nu....."
    Vi pratar om att flytta ihop, diskuterar det men inget är bestämt, jag har inte sagt att vi flyttar imorgon. Det kan bli nästa månad, nästa höst eller nästa år, det vet jag inte. Det är ingen panik alls, vi är kära i varandra och vill tillbringa tid tillsammans och det kan vi inte göra just nu. Jag bor i centrala Stockholm, han bor lååångt från stan, dessutom på landet så det är svårt att ses, särskilt under veckorna han har barnen. Praktiska skäl alltså.

Varför ska han ha sagt detta? Som svar på frågan om varför han inte bor ihop med mamman?
Svar på tråden Kan detta fungera?