Inlägg från: Anonym (babs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (babs)

Kan detta fungera?

Levt nyfamiljsliv i 15 år med både dina o mina. Har många erfarenheter runt mig med nyfamiljer. Jag säger bara att ge allt TID och åter TID, det är grunden till hela ert samboliv när den dagen kommer. Byggs inte grunden rätt faller hela familjen inom några år, det är 99% fakta. Att bygga grunden rätt =ta allt i barnens takt och inte i ER takt, tänk inte vad NI vill, hur NI vill bo o flytta utan läs in barnen o känn när dom är redo - sådant kan ta flera ÅR. Tyvärr. Men är det äkta kärlek tål den ju att väntas på. En separation (om vi nu då ser saken ur barnens synvinkel) är alltid ett trauma, dom vill aldrig att ens mamma o pappa skall skilja sig - och att acceptera denna skilsmässa tar TID, kanske 1-2 år. Att sedan acceptera att mamma eller pappa har en ny kärlek tar åter tid - kanske flera år, så INNAN man flyttar ihop är det oerhört viktigt att låta barnen växa in i allt det nya, enbart på det sättet kan ni få det bra i framtiden. På basen av kommentarer barnen hävt ur sig åt dig är dom låååångt ifrån den punkten ännu, dom sörjer ännu och mår inte bra av att föräldrarna skilt sig. Mitt råd är att ni låter allt ta TID, lev särboliv, var delaktig i deras liv ibland o gå framåt på deras vilkor, en dag kommer dom att märka (förutsatt ni sköter detta bra o rätt) att du inte alls är något hot, jag lovar. Åldern 6-7-8 kan vara värst för barn om föräldrarna separerar. Någonstans minns jag att jag läste att det tar så många år för ett barn att acceptera sina föräldrars skilsmässa som den ålder dom var i när skilsmässan inträffade. Stämmer bra för vår del. Mannens äldsta flicka var 7år när jag kom in i bilden och det var först när hon var 12-13 som hon började gilla o godkänna mig - inga lätta år kan jag lova - men SEN blev det jättebra. Lycka till. Ibland krävs att man offrar lite (mycket) av sina känslor o önskningar för en fin kärlek på vägen till den, bara på det viset kan den bli så fin som man tänkte.

• Anonym (babs)

ja just det - pst - vi flyttade ihop först efter två år efter att vi träffades o började dejta - då först var barnen klara med sina känslor o tankar. Vårt gemensamma barn föddes 5 år efter vi träffades, även detta väntade vi in barnens känslor o mående med o kollade hur vi fungerade att bo ihop LÄNGE ...det är en annan del alltför många har för bråttom med men det är ju en helt annan diskussion.

Svar på tråden Kan detta fungera?