• Anonym (aaa)

Kan detta fungera?

Anonym (Isabell) skrev 2014-05-18 15:54:06 följande:
    Nej, jag vet inte när de har sagt att det är slut och det spelar inte mig någon roll. Han har flyttat in i sitt hus i augusti och han hade köpt den några månader tidigare så de måste väl planerat separationen ett tag. Jag har dock ingen aning om när de kommit ut med att de separerar till vänner, familj osv. och det angår inte mig. På vilket sätt är detta relevant?

Han var single när vi träffades och han har inte lämnat sin fru på grund av mig. Sedan vilket datum separationen blev officiell är inte något som jag funderar på.

Det som jag tycker är relevant för dig om du funderar på att flytta ihop med denne man är dels ATT det är slut med exet förstås Glad men också när barnen fick veta det. Hur lång tid barnen har haft på sig att förstå och smälta det.

För visst är barn väldigt olika men de allra flesta barn behöver LÅNG tid på sig att smälta sina föräldrars separation/skilsmässa. I många fall kan det handla om flera år innan barnen är redo att flytta ihop med mammas/pappas nya partner.

Och jag tror att om du ska ge dig in i något allvarligare med den här mannen så behöver du inse att hans liv styrs till stor del av hans barns behov. Dvs ditt liv kommer starkt påverkas av hans barns behov. Gillar du inte tanken på det så är han nog inget för dig oavsett hur kära ni är.
Svar på tråden Kan detta fungera?