• Anonym (B)

Kan detta fungera?

Jag lever med en man med två barn sedan innan. Är också 30 år och kommer från singelvärlden, inga egna barn.

Jag tycker inte att du ska påbörja en relation med ungarnas mamma som vissa föreslår. Det är inte hon som är viktig. Det är barnen och vad ni två som ett par har. Vad vill NI? Vill du skaffa barn i framtiden? Vad säger han om det? Det är viktiga frågor hur ni vill hade och i så fall ta det därefter. Att barn behöver tid på sig osv är individuellt. Allt beror på hur barn förhåller sig till förändringar och hur snabbt dom anpassar sig osv. Jag och min kille har varit tillsammans i 2 år nu och vi bor fortfarande inte ihop. Den äldsta har sagt att han önskar att jag bodde där, men det är mer JAG som inte känner mig helt 100%. Och det det jag att det kommer med tiden. Jag bor där någon natt när dom är där vv. Det är även viktigt att DU får den tiden du behöver för att smälta det. Allt handlar inte bara om barnen för att du har ett förhållande med en man MED barn. Även du är en individ och har känslor. Att ungarna har sagt att du har tagit deras pappa från deras mamma är med all säkerhet något som mamman har sagt. Barn ser sällan saker på ett ont sätt. Det är dom vuxna som gör det och "manipulerar" barnen många gånger.

Med facit i handen så hade jag nog INTE hoppat på tåget. Hade inte valt en man med barn sedan innan. Dock är jag medveten om att när man är 30 så blir det lite svårare att hitta en man UTAN barn. Men man ska veta att ens liv också kretsar runt ungarnas liv och du har ingen som helst koppling till dom mer än att det är din partners barn. Hans liv kretsar runt deras och även ditt. Semester tex. Du kommer att behöva ta semester när deras skola/dagis är stäng för att då kommer med all sannolikhet din partner också att ta semester och kommer att vilja att du är med. Deras sportlov gör också att din semester kan bli lidandes. Vill du ens ta semester för att ungarna är lediga och din partner vill att du ska vara ledig? Ni har inte friheten att bestämma helt fritt kanske när ni kan åka på semester... Har han ungarna så är han låst. Ännu mer om det är vv. Ungarnas morsa kommer ALLTID att se dig som ett hot (det är sällan en mamma inte känner sig hotad av exets nya). Det är ganska naturligt att kvinnor känner sig hotade av varandra... Det är också något du ska vara medveten om. Du kommer att kanske behöva umgås med henne eller hon vill tom komma hem till er och se hur "barnen bor". Du kommer KONSTANT att ha ungarnas mamma som ett spöke och som konstant gör sig påmind... Man kan aldrig föreställa sig hur det är att bo i en "nyfamilj" förrän man är där. Inget jag rekommenderar dock...

Svar på tråden Kan detta fungera?