Inlägg från: Grappa |Visa alla inlägg
  • Grappa

Dagens exempel på anonymas slag under bältet

Blir ett inlägg mer elakt om avsändaren är Anonym, än om avsändaren är Arbetsvegan?

Och hur menar du att vi ska kunna undvika dig och dina elakheter?

• Grappa
    Arbetsvegan skrev 2014-05-18 12:36:15 följande:
    Läs inlägg 6.

Har du svårt att acceptera trådens syfte+ att inte hänge ut enskilda medlemmar? Men tack för att du demonstrerar att spydigheter även förekommer med nicket, allt för att få hoppa på?

Du hade inget svar på nån av frågorna?

• Grappa
    Arbetsvegan skrev 2014-05-18 12:42:02 följande:
    Håll dig till ämnet i tråden eller starta en egen.
    Ämnet för tråden är anonymas påhopp, jag menar att det inte är nån skillnad på att vara helt anonym eller använda sitt nick. Du hoppar ofta på folk med de mest chockerande och aggressiva påhoppen, gärna som en blixt från klar himmel. På vilket sätt är det bättre för de du kränker att du gör det under ett påhittat namn, än under nicket anonym?
  • Grappa
    gästernas gäst skrev 2014-05-18 12:50:10 följande:
    Jaa, det kan man fråga sig.

Jag har sett den här typen av trådar förut, där man diskuterar och kritiserar bruket att "gömma sig" bakom anonymitet när man är förmodat elak. Problemet tycks oftast vara anonymiteten, inte elakheten i sig. Och då har man ju fått nåt grundläggande fel om bakfoten, om man känner sig belåten med sig själv för att man minsann vågar vara elak och stå för det med sitt eget nick.

De flesta skulle antagligen ändå inte våga agera som de gör här, ifall vi stod ansikte mot ansikte. Och jo, det finns fler sätt att vara elak och spydig än att gå till direkta personangrepp.
    Helt korrekt analys.
  • Grappa
    Arbetsvegan skrev 2014-05-18 13:02:35 följande:
    Jag upprepar: håll dig till diskussionens ämne och riktlinjer eller starta en egen tråd. Vilka problem har du med att acceptera det?

Jag håller mig till ämnet. Hade du något svar på frågan på vilket sätt det är bättre för de du kränker att du gör det under nicket Arbetsvegan, än under nicket anonym?
Svar på tråden Dagens exempel på anonymas slag under bältet