Arbetsvegan skrev 2014-05-18 13:01:25 följande:
Hej och välkommen! jag ser att du reggade dig för 8 minuter sen, men jag antar att du bara har varit en ivrig läsare av diskussionsklimat-trådarna?
Det finns betydliga skillnader vilket FeliciaA2 redovisar i inlägg 17.
Till detta hör naturligtvis ett nyreggat konto som i praktiken innebär att man inte vågar belasta sitt riktiga nick. t.Jag menar självklart inte att det är ditt syfte men många gånger är det uppenbar
I den här tråden skriver jag bara som gäst, jag är inte registrerad användare men familjeliv fungerar så att ett konto skapas i samma stund som du skriver som gäst (fyi, ifall du inte visste det). Jag har varit medlem sedan 2005 och har nyligen avreggat mig för att jag varken gillar diskussionsklimatet på FL eller vad det gör mig själv till, eller "klickarna" med överlägset ironiska och spydiga stammedlemmar - men jag tycks ha svårt att slita mig härifrån. Jag förstår mycket väl skillnaden mellan att diskutera under eget nick eller fullständig anonymitet - det rör sig ändå om grader i anonymiteten så länge man inte uppträder med bilder av sig själv och upplysningar om bostadsort på sin presentation. Ville du verkligen stå för dina åsikter och dina elakheter skulle du göra det fullt ut.
Den åsikt jag vill framföra i tråden är att jag inte anser att anonymiteten är ett problem, men elakheterna och påhoppen och det dåliga diskussionsklimatet är det. Eftersom du har startat tråden för att diskutera just anonymiteten antar jag att du inte håller med mig, och du har naturligtvis rätt till din egen åsikt.
När jag var medlem diskuterade jag förresten ofta som anonym, dock inte för att kunna framföra elakheter utan för att slippa påhopp och slippa dra till mig onda ögat från andra stamgäster med en hårdare och mer kompromisslös attityd. Nu är jag som sagt inte medlem längre och kan äntligen, om än tillfälligtvis, ta bladet från munnen.