• Anonym (Var?)

Vart börja för att få utredning? mellansverige. Extremt lång väntetid överallt!

Mellansverige för mig som f.d norrlänning är just mitten av SverigeFlört ,men jag antar du menar längre söderöver runt Sthlm och där? Man börjar ju med gynkliniken på ens sjukhus,men du menar alltså att väntetiden är ett halvår där med!? Här var det noll väntetid,vi fick komma direkt. Alla privata då-samma där? Kollat lite längre bort som t.e.x Uppsala,Västerås eller nåt? Då kostar det mycket mer,men slipper ni väntetiden kan det ju vara värt det. Sen man väl börjat tar utredningen inte mer än max 2 månader såvida man inte spolar äggledarna också. Det är ju bara hälsosamtal,blodprover vid 2 tillfällen för dig och spermaprov.

• Anonym (Var?)

På rak arm kan jag bara 2 privata: Sofiahemmet och Carl-von Linne´kliniken i Uppsala. Finns säkert många små gynkliniker där de gör utredningar också.

• Anonym (Var?)
    Anonym (vart) skrev 2014-05-18 18:49:33 följande:
    Tack! Kan man ringa direkt till t.ex Sophiahemmet? Eller krävs remiss......

Nej,det är privat så då man ringer direkt. Finns fler IVF-kliniker också,minns bara inte namnen på alla. Kolla annars på www.fertilitetsguiden.nu - där finns alla uppräknade tror jag.
Svar på tråden Vart börja för att få utredning? mellansverige. Extremt lång väntetid överallt!