• Millicent

arbetslös akademikertjej, träffa någon?

Men säg att du är utbildad jurist och letar jobb. Det låter ju inte konstigt på något sätt. 

• Millicent
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 18:21:46 följande:
    Jag tycker inte att det är konstigt att jag ännu inte hittat ett jobb men jag tänker att en etablerad person helst skulle vilja ha nån som har ett fullständigt ordnat liv.. Hoppas jag har fel.
    Om folk är så obegåvade att de inte förstår att det finns en tidsaxel och att du lever ett liv i förändring precis som alla andra så är de väl inget att ha? 
  • Millicent

Du känner inte att du behöver göra upp med föreställningen om att dejtande och att träffa rätt är en fråga om en tävling där vinnaren är den med perfekt CV?

• Millicent
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 20:00:05 följande:
    nej så känner jag inte. Men kan du inte alls förstå min oro i denna fråga?
    Om du presenterar dig som arbetslös så låter det som att du ÄR det och förväntar dig att fortsätta vara det. Om du är jurist som letar arbete så har du ett annat fokus. 

Nej jag förstår inte riktigt oron då. Mer än att det är en oro att inte ha jobb förstås och att det kan ta på självförtroendet. Men att det skulle göra att du inte duger... det förstår jag inte alls faktiskt. 

Utgår du från att andra väljer partner framförallt på yttre betingelser och inte alls utifrån personlighet, personkemi, hur mycket ni har att säga varandra, hur bra sexet funkar osv? Och finns det någon som du fast med jobb så att de kan välja henne istället? 
  • Millicent
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 20:19:30 följande:
    jag har nästan sett det som att om det finns någon som påminner om mig fast med jobb så är hon mer intressant på dejtingmarknaden..
    Jag tror att de som blir intresserade av dig blir det av DIG och inte av att du är en tjej med si och så i inkomst, lockigt hår, x antal spännande resor i bagaget och en viss levnadsstandard. Dvs en annan med lite högre inkomst, lockigt hår, samma resor och levnadsstandard är inte lika intressant eller mer intressant. För hon är inte du. 
Svar på tråden arbetslös akademikertjej, träffa någon?