• Anonym (kvinna30)

arbetslös akademikertjej, träffa någon?

Jag är en akademikertjej på 30 år som tagit examen för ett år sen en ännu inte hittat något jobb. Är det kört för mig att träffa nån så länge jag är arbetslös?

I övrigt tränar jag regelbundet och är i god fysisk form, har långt lockigt hår och ser bra ut.

Vad tror ni? 

• Svar på tråden arbetslös akademikertjej, träffa någon?
  • Anonym (kvinna30)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-05-18 14:23:30 följande:
    Kan bara se till mig själv!Skrattande
    Och här blir svaret ja, har personen ambition för att skaffa ett jobb och inte är en lat soffpotatis som vara vill ha någon som föder en så tycker jag inte att det är ett hinder.
    Kan ju bli så att även jag skulle bli arbetslös, om man vänder på det så skulle det svida om man blev lämnad bara för ett jobb.
    Klart att det kan komma dagar då det är tufft att den ena inte har jobb...men vafan jobbet gör väl inte kärleken!
    men skulle du gå på dejt med någon som du visste var arbetslös via tex nätdejting?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 14:25:35 följande:
    men skulle du gå på dejt med någon som du visste var arbetslös via tex nätdejting?
    Jag sysslar inte med nätdejting, gillar inte konceptet.
    Men om jag skulle gjort det och fattade tycke för personen så är det inget som gör att jag backar!
  • Vector
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 13:49:01 följande:
    ja men jag tänker att det borde vara ett stort minus på kärleksmarknaden om man tex nätdejtar?
    Klart det är ett minus, men det viktiga är väl snarare vad du vill än vad du har. 
  • Anonym (kvinna30)
    Vector skrev 2014-05-18 14:28:27 följande:
    Klart det är ett minus, men det viktiga är väl snarare vad du vill än vad du har. 
    jag borde ha en god chans att hitta ett jobb, ett relativt välbetalt sådant också. Men jag vet ju inte när det händer..
  • Vector
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 14:30:09 följande:
    jag borde ha en god chans att hitta ett jobb, ett relativt välbetalt sådant också. Men jag vet ju inte när det händer..
    Nej så då behöver du ju inte oroa dig över det.
  • Workman

Jag vet inte hur det är i akademikervärlden men i min värld spelar det ingen roll om dejten är arbetslös eller inte.

• Anonym (Också akademiker)

Vad har det för betydelse att du är akademiker?

• Dixie
    Anonym (kvinna30) skrev 2014-05-18 14:22:36 följande:
    Nej jag har inget sparkapital, har en ganska lång och tung akademisk utbildning bakom mig på över 4 år.  Självklart har jag också krav. Vill träffa en akademiker som också gillar att träna. För förhoppningsvis kommer jag att hitta ett kvalificerat jobb så småningom.

Varför är det viktigt att det är en akademiker du ska träffa?
  • Anonym (kvinna30)
    Dixie skrev 2014-05-18 17:09:39 följande:

Varför är det viktigt att det är en akademiker du ska träffa?
    Jag söker en akademiker som partner. Är själv akademiker.
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Också akademiker) skrev 2014-05-18 17:01:38 följande:
    Vad har det för betydelse att du är akademiker?
    jag söker en akademiker helt enkelt.
Svar på tråden arbetslös akademikertjej, träffa någon?