Bejje skrev 2014-05-21 00:56:49 följande:
Ja om vi snackar förra valet ja, men om vi kollar alla valbarometrar inför detta val så ligger SD på allt från runt 8% till 12-13% så för att avrunda så ligger dom runt 10% inför valet. Om de nu får 10% så måste der ses som riktigt bra då de alltså fördubblar sitt valresultat sedan förra valet. Det visar ju klart och tydligt vad så många som 10 tycker. Men ännu mer intressant enligt undersökningar är att SD vinner i valet om det parti som har bäst invandringspolitik.
Ja alltså, utav alla partier så tycker flest folk i Sverige att SD har den bästa invandringspolitken. Det betyder ju inte att de kommer rösta SD, men det visar att Svenska folket tycker att de andra partierna har gått för långt och att de vill följa den invandringspolitik som SD för.
Tja, jag tillhör dem som röstar vart fjärde år och senaste gången jag fick rösta fick SD kring fem procent, efter vad jag minns. Vi får väl se vad det blir på söndag då det är val igen.
Flest som tycker SD har bästa invandringspolitiken. Tja, var det 20 procent som ansåg det, i samma undersökning var det i så fall knappt mätbara värden för SD på i stort sett alla andra politiska områden.
Och 20 procent är inte svenska folket.
Inom alla system så finns det människor som ser till att använda systemet till sin fördel och på ett sätt som det inte var tänkt. Jag tror att många är jävligt trötta på den de som kommer hit och inte är beredda att "göra rätt " för sig, förmodligen lika trötta som de är på sverigedemokraternas politiska och känslomässiga behov av att aldrig kunna se den överväldigande majoriteten av invandrare som "drar sitt strå till stacken".