• Babyboom

Pergotime.

Hej! Jag hänger på här om det är okej. Jag och sambon har försökt i snart 2 år nu och fick pergotime utskrivet förra månaden, så började nu i maj. Är nu inne på dag 16 och misstänker ÄL igår då jag hade molande värk i princip hela dagen.. Känner mig dock fortfarande spänd i tjejmagen. Kul om vi kan följas åt! :)

• Babyboom
    Anonym (ellen) skrev 2014-05-21 15:11:46 följande:
    Två veckors väntan börjar Och jag hoppas min äl kommer i nästa vecka! Sen får jag räkna ned. Du äl testar inte heller? Vi har försökt två år snart...

Ja denna väntan asså! Väntar på mens, väntar på att börja ta tabletterna, väntar på äl och väntar på bim... 😊 Nej äl testar inte utan kör på varannan dag från sista pergo och 1,5 vecka framåt. Då har vi försökt ungefär lika länge alltså! Har idag haft spänningar i magen flera timmar och (ursäkta äckliga detaljer) massor med vita flytningar, kanske är det äl idag ändå? Var ni tvungna att lämna spermaprov för att få pergo? :)
  • Babyboom

Nej verkar vara olika beroende på var man bor, har kompisar som var tvungna att lämna spermaprov, vi slapp också det..

• Babyboom
    Anonym (ellen) skrev 2014-05-22 08:41:50 följande:
    nu såg jag varför det frågades om spermaprov, stod i bipacksedeln. Första tabletten tagen, när kom era biverkningar.

Mina första tydliga biverkningar, humörsvängningar, värme vallningar och trötthet kom näst sista pergodagen och håller i sig ännu.
  • Babyboom

Håller tummarna för dig! :) Där jag går gör man inte VUL utan tar endast blodprov för att se om det blivit någon äl..

MF v.9 110630
  • Babyboom

Det är nu efter äl man börjar tro sig ha alla symtom på graviditet haha.. Jag tycker det är konstigt att man inte får göra VUL överallt, både för att få veta lite mer direkt om det fungerat och sen tänk om man blivit överstimulerad och har 10 ägg som släpper, blir ju inte jättebra kanske! Det är bara att hoppas att pergotime är det som gör att det tar sig för oss båda :) Jag hade ju ont i magen cd 15 så misstänker att det faktiskt blev äl då, kommer bli extra besviken om det visar sig att det inte funkat :(

MF v.9 110630
  • Babyboom

Väntar också på BIM som ska vara ungefär om en vecka skulle jag tro. Har lite värk i magen till och från varje dag och har blivit galet trött nu senaste dagarna. Kan ju hoppas att det är en liten som valt att flytta in som orsakar dessa små symtom :)

MF v.9 110630
Svar på tråden Pergotime.