7-månaders vaknar varje timme på natten
Hej Min son vaknade en gång i halvtimmen till en gång i timmen varje natt tills han var strax över åtta månader.... O somnade ENBART om jag la honom vid bröstet... Höll på att gå under av trötthet. Vet ju inte om det funkar dör er men jag gav honom en kväll ersättning på flaska. Han sov i fyra timmar, vaknade och accepterade flaskan igen. Efter det gav jag inte bröstet en enda gång utan det rullade på. Numera, några månader senare, sover han 5-6 timmar innan han vaknar för nästa flaska. På BVC förklarade man det med att han åt lite men ofta från bröstet, så magen hann aldrig komma till ro. Kan ju vara värt att testa. Annars var jag på väg att låna boken "somna utan gråt" av en vän. Båda hennes barn har varit "snuttare" och beroende av bröstet. Båda har lärt sig att dova bra utan bröstet med hjälp av denna bok. Varken hon eller jag tror på att låta barnen gråta sig till söms så det var aldrig ngt alternativ. Nu behövde jag aldrig bojen men det kanske skulle vara ngt att kolla upp? Lycka till!