Rekommenderar ni att diagnosera en treåring?
Hej! Adhd/add/ Aspergers, jag vet inte vad men något är det ju.... Hej! Vi har en treåring här hemma som kör slut på alla vuxna i sin omgivning. Mycket trots tillhör ju åldern, koncentrationssvårigheter ( kan inte göra klart, avbryter, kan inte se på en hel film osv.) Springer runt och hittar på hyss, tänker efter handlingen, mycket impulsstyrt, vill inte leka med andra barn, lyssnar inte, problem vid maten, konsistenser, inga såser, inget kött ( förutom korv) , ingen fisk. Svåra nattningar, pratar konstant och högt , arg när hon inte får som hon vill, slåss och försöker bitas. Svårt att äta tillsammans, äter bäst själv vid matbordet ( tyvärr) extra mycket krångel vid potta, bajsar inte där, bara i blöjan. Det är mer hennes hyperaktivitet jag reagerat på, hon är inte lugn förens hon sover, hon stiger upp kl. 06 varje morgon och kör full fart tills klockan 19 på kvällen då sitter vi och myser en stund innan läggdags. Finns både adhd och Aspergers i släkten. Förskolan har nu reagerat med en extra resurs pga. Stark vilja, hon följer inte barngruppen utan går sin egen väg och lyssnar inte. Vad tror ni? Hjälp i tidig ålder eller avvakta tills äldre? Jag tror jag går i taket snart. ( mycket trött)