Dräktig hemlös katt, vad göra??
Hej! Såhär är det : katten har besökt oss sen i vintras och velat komma in hela tiden, vi har trott att det har varit grannens katt som då i vintras nyligen flyttat in, men det var inte deras katt. Hon har jamat och skrikit efter oss så fort vi visat oss och vi har ignorerat henne i tron om att hon har ägare. Katten har varit ute hela vintern utan halsband. I söndags kom hon fram igen och började stryka sig frenetiskt mot mig och min son, ytterdörren stod öppen och hon gick in och började boa, altandörren va också öppen så hon gick in och ut hela dagen och det verkade som om hon försökte få in sina kompisar, blandannat grannes hankatt. Innan dess har hon bott under vårat bord på baksidan. Hursom så märkte vi att hon är dräktig. Och nu har vi låtit henne stanna här då det tycks vara nära till förlossning, hon själv är ganska ung och vi misstänker att hon är förstföderska. Jag har inte sett nån borttappad annons på hela halvåret eller dom senaste dagarna.. Vill häller inte skriva en annons om henne då hon är dräktig och är väldigt fin. Det finns så många Som använder kattungar till orm mat. Vi tror att det är en tants katt som bodde i lägenheten innan dom "nyinflyttade" Hon är också rumsren . Dom andra grannarna på gården har ingen aning om vem ägarna skulle kunna vara. Och dom tyckte att jag skulle ta in katten och ta hand om henne då hon är dräktig. Vad kan hända om jag släpper ut henne? Finns ju rävar och grävlingar. Har häller Ingensomhelst vetskap om hon är försäkrad m.m Vad ska jag göra?? Tänk om det är någons katt iaf :/ Ursäkta för ett långt inlägg