Inlägg från: Anonym (U-land) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U-land)

HJÄLP....

Missbrukarvårde visar sitt U-lands ansikte, där det inte ska finnas utrymme för snedsteg.

För då ska man ta fram linjalen och smasha dig över fingrarna.

Detta sagt utan att veta om det finns lyrica eller inte i hans system.

Med den medicinlistan, så funderar man om inte kan bli fel.

Om han tagit lyrica, så bör detta ha skett ett dygn före provet max.

Men sen är inte lyrica narkotikaklassat, så varför ska detta vara ett problem kan man undra.

Vart får ni alla era tabletter ifrån?

Från sjukvården eller apotek?

För om ni får det via sjukvården, så måste ju risken finnas att det blir fel någon gång.

Det är ju inte så att detta inte skett innan.

• Anonym (U-land)
    Anonym (Maktlös) skrev 2014-05-23 19:01:14 följande:

vi har det utskrivet och får det utdelat till oss på behandlingen.
    ja känns inte ok att bli straffad oskyldig. kan urinet blandats ihåp på labbet? el på behand.-hemmet?

Lyrica ska nog inte synas i urinprov, har inte koll på vad som skett det senaste.

Men förr bara blodprov.

Lyrica är ju en liknade medicin mot vad han får, så risken för en mix-up känns inte extremt främmande.

Jag vet de är noga, men fel kan ske.

Anmäl dom för delat ut felaktig medicin, så kanske dom inser att ni inte accepterar detta.

Men var försiktiga, då man ser ner på knarkare som lögnaktiga skithögar.

Då de kan jävlas med er bra för de anser det är deras rätt.

Vi är ett U-land i missbrukarvård.

Funkar annars medicinerna mot hans/era psykiska problem?

Det är ju ett måste för kunna gå vidare till 100% drogfri.

Annars hamnar man bara på samma ställe igen.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 19:08:11 följande:
    ett uland i missbruksvård?? finns det nåt land som betalar mer för sina knarkare? finns det nåt land där knarkare har det bättre än här?

U-land som i UNDERutvecklat, där vi har en missbrukarvård som skördar liv.

Och inte antal kronor vi slänger på problemet.

Och tvekar inte för en sekund att vända ryggen om, vid första bästa snedsteg.
    Du medveten om att vi har dubbel dödlighet på droger i Sverige mot EU.

Där lustigt nog flera liberala länder har halva dödligheten till droger och mer.

Varför är en bra fråga, en är att dom ser det som ett hälsoproblem än en lagfråga.

Även att man ser det som vilken hälsofråga som helst, då de tas på lika stort allvar som vilken sjukdom som helst.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 19:21:08 följande:
    javist. i indien och pakistan och usa vitnam har man ju en Välk Utvecklad missbruksvård, där knapkare får det då erhört mycket bättre än här. sverige borde skämmas.

Vem sa att vi var unika i Sverige, med att ha kass missbrukarvård?

Men tycker du inte vi skulle kolla på de länder, som faktisk har halva drogdödligheten mot Sverige?

Och se vad vi kan göra bättre, att slänga pengar på ett problem.

Gör inte så att problemet försvinner, det krävs betydligt mer än så.

Steg ett vore att de som åker till behandlingshem/vård för cannabis, inte ska vistas med folk som har problem med andra droger.

Bara där skulle vi hindra ett gäng att inte komma i kontakt med andra droger.

Som har betydligt större skadeverkningar.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 20:02:49 följande:
    skitprat.
    ojoj, anmäl genast. smile4.gif

Du menar vi ska ignorera våran dubbel drogdödlighet och klappa oss på ryggen som bra på missbrukarvård.

Jag ser det som ett fatalt misslyckande, att folk dör dubbelt så mycket mot EU pga droger.

Jag skulle gärna veta varför du tycker vi har en bra vård, som tappar dubbelt av människoliv mot EU pga droger.
    Sen hur man ska lösa det, är en bra fråga.

Men vi kan redan dra slutsatsen att det vi gör idag, inte funkar speciellt bra.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 20:41:32 följande:
    Menar jag det? smile2.gif eller så menar du att vi kan ju typ erbjuda samma vård som Bolivia erbjuder, eller Iran, eller Vietnam, eller USA, eller Pakistan, eller Korea, eller Irak, eller Kongo, eller Bali, eller Japan, eller Nigeria, eller, ja, eget förslag?

Varför ska vi följa vad som vi tror är sämre exempel på missbrukarvård?

Är det inte mer så att vi ska kanske snegla på dom som inte förlorar lika många liv till droger?

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 20:44:13 följande:
    För att inte tala om hur bra knarkarna har det i Indien, eller Mexico, eller Sudan, eller Afghanistan, eller Honduras, eller Kina, eller Egypten, eller WHAT ever.
    puss skrev 2014-05-23 20:46:22 följande:
    Ryska knarkare lever flott och fett på bidrag har jag hört, och får exellent vård.

Men du svarar ju själv på frågan, där du drar upp exempel som är sämre än oss.

Att visa att det finns sämre länder, gör oss inte bättre mot de länder som förlorar mindre liv pga droger.

Det visar inte mer än att det är länder som än mindre bryr sig om att ha en bra missbrukarvård som räddar mer liv än nu.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 20:55:22 följande:
    Ja, som dom!! smile1.gif vi gör som dom!
    Fast "dom"finns inte, men det gör inget. Alla knarkare birde få MER pengar, och MER sjukvård, och MER rehabilitering, och MER avgiftning, och MER av allt, för då slutar de knarka och knarket blir inte farligt längre, och alla får en egen regnbåge och choklad.
    Choklaaaaaaaad!!! smile1.gif

Att inbilla sig folk skulle sluta använda droger, kan vi glömma.

Jag värnar om liven som vi förlorar till droger.

Jag har inga klara svar i hur vi ska göra, men vad vi gör i Sverige idag funkar inte så bra som vi inbillar oss.
    Ett sätt som jag tror på, är att vi fokuserar sjukvården, än ökar trycket från polisen.

Som i sin tur inte har den kunskapen om droger som hälsofråga, för kunna sköta frågan.

Annars tycker jag du förlöjligar hela frågan i och med detta inlägg.
    Det handlar inte mer vård, mer pengar, mer och mer och mer.

Utan närma sig problemet på rätt sätt, som jag har svårt att se vi gör idag.

• Anonym (U-land)
    Tow2Mater skrev 2014-05-23 20:56:09 följande:
    Pratar du om dodlighet bland missbrukare inskrivna i ett vårdprogram, eller dodlighet bland missbrukare over lag?

Det hör ihop, då det sker inom vården och utom vården.

Idag har vi det så att folk är rädda för söka vård, pga den ologiska rädslan att de tror de ska lagföras.

Man lagförs inte, men ändå är detta nått folk tror allmänt.

Men faktumet kvarstår, vi har dubbel drogdödlighet mot EU.

Och vi pratar ofta om det hemska EU som är så drogliberalt.

En del länder måste göra nått rätt.

Vad detta är, kan jag inte svara på enkelt.

Men nått fel gör vi här i Sverige, för man kan aldrig se dubbel drogdödlighet som att vi gör rätt.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 21:04:23 följande:
    Liven vi förlorar är de som får betala för andras skit. Resten är försumbart.

Jag blir osäker på vad du försöker säga här.

Men vad är försumbart?

Inte människoliv hoppas jag.

För du menar väl inte att en knarkares liv är försumbart och inget vi behöver bry oss om väl?

Det vore i så fall en sjuk syn på människor, som har fått problem.

• Anonym (U-land)
    puss skrev 2014-05-23 21:09:24 följande:
    Sverige är bra för EU på många sätt.

Säger jag inte alls emot på.

Men inte när det gäller denna fråga.

• Anonym (U-land)

Puss när jag läser vad du skrivit igen.

Så undrar jag vad du har för tankar i hur man ska rädda mer liv.

Än vad man gör idag.

Jag ska vara helt ärlig, jag har ingen 100% lösning, eller ens nära.

Men är det möjligt att komma överens om att vi misslyckas idag?

Sen nämnde du USA, jag tror de har världens bästa missbrukarvård(för de som har råd att betala).

Men även en riktigt dåligt missbrukarvård.

• Anonym (U-land)

Så du håller med om att vi har en hel del problem med missbrukar vården i Sverige då?

• Anonym (U-land)
    Hummelnr12 skrev 2014-05-28 19:35:37 följande:
    Om du menar mig så ja.

Jo, skulle ha citerat, men tyckte det var för mycket text att citera för en så liten fråga.

Men v ad ska man göra?

En stort problem som jag ser det, är att vi har hela tiden polisen som kommer i kontakt med den som konsumerar droger.

Där dom ritar ut en bot och sen är dom nöjda.

Sjukvården får aldrig en chans att erbjuda hjälp om det råkar finnas ett behov.

Tror det var Polen som gjorde en rätt okey grej.

Där man avkriminalisera cannabisen, men alla som blir tagna av polis fick besöka en psykolog.

Som gjorde en bedömning om det krävdes mer hjälp, eller allt var okey och att man kunde avsluta.

Rent logiskt så låter det som ett okey system som är värt att testas.

• Anonym (U-land)
    Hummelnr12 skrev 2014-05-28 21:52:34 följande:
    Kommer aldrig stå bakom en avkrimininalisering av droger. Som jag skrev det finns rättkompetens av ATU terapeuter satsa på dem.

Men hur ska man hjälpa?
    Och ändå ha polisers okunskap om hälsofrågor?

Sen även att de är första att möta de med problem?

Svar på tråden HJÄLP....