Inlägg från: k ek84 |Visa alla inlägg
  • k ek84

vägglöss??? hjälp!!

Låter som fågelloppor. Man ser de inte utan är små som sand korn och ljusa. De måste ha något att hålla i sig i för att kunna bita så under kläder, gärna i linningen är vanligt att få bett.
    Dammsug huset, byt kläder när ni kommer in kan hjälpa. Konstigt att Anticimec inte kunde svara på detta för det var där vi fick hjälp. Trodde också det var vägglöss men efter så lång tid (månader) utan några tecken på vägglöss i varken sängar eller någonstans heller i rummet så blev det självklart att det inte var det. Vi har katt så den fick sig en dusch och sedan loppmedel och efter en storstädning så har vi inte haft ett ända problem.
    Har för mig att hon på Anticimec sa att det är ett övergående problem och kommer främst nu på våren när fåglarna har återvänt hem.

• k ek84

De klättrar nog in i blöjan. Rekommendationen jag fick var att när fåglarna flyttat att ta ut redet som de byggt (de kan överleva ett år utan mat på tappade fjädrar) och sedan flytta boet längre bort. Vet inte hur effektivt det är då de säkerligen ramlar av när fågeln flyger..
    De blir sterila av människo blod så de överlever 2-3 veckor bara av att äta på oss.

• k ek84

Jag tänker att sonen leker i trädgården, sedan går in i sitt rum, eventuellt också ner i sängen där de på natten kan härja fritt. Prova borsta håret/ duscha av honom varje dag och byta kläder när ni varit ute i trädgården så kanske det blir bättre?

Svar på tråden vägglöss??? hjälp!!