• Radhuspinglan

övernattning på dagis!!

Oj, jag trodde inte att man fick sova på skolor efter branden...

• Radhuspinglan
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-21 22:19:39 följande:
    Vilken brand?

Göteborgsbranden...
  • Radhuspinglan
    Aileen Allannah skrev 2014-05-21 22:32:24 följande:
    Hur tänkte du där?

fluu skrev 2014-05-21 22:34:26 följande:
    Pratar du om diskoteksbranden?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Yes, efter den branden så förbjöds alla aktiviteter i skolbyggnader under kvällstid (nattetid?). Fast det kanske är ändrat nu? När jag gick i skolan och vi ville övernatta, så fick vi inte det pga Göteborgsbranden som varit några år dessförinnan.
  • Radhuspinglan
    Aileen Allannah skrev 2014-05-21 22:38:36 följande:
    Aldrig hört talas om faktiskt. Skolor och förskolor har ju också nödutgångar och brandvarnare.

fluu skrev 2014-05-21 22:38:42 följande:
    Jag har övernattat på skola och i andra dylika lokaler många gånger efter det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Ojsan skrev 2014-05-21 22:39:18 följande:
    märkligt, det var ju ingen skolbyggnad

Okej, då kan det vara ändrat. Det var iaf så som sa's på min skola på högstadiet då vi ville övernatta men blev nekade. Till trådstartaren: Det är ruggigt fult gjort av personalen att prata med barnen om detta, innan föräldrarna fått kännedom om det. Det kan du ju nämna för dem, så slipper de begå samma misstag nästa år.
  • Radhuspinglan
    cey skrev 2014-05-22 22:55:20 följande:
    Det var nog en egenpåhittat regel på din skola iaf. Jag spelade Gothia cup i Göteborg 1999, dvs mindre än ett år efter diskoteksbranden. Då sov vi, precis som tiotusentals andra deltagare, på luftmadrass i skolklassrum. Det fanns bestämmelser om max antal personer i lokalen osv, men tillåtet var det. 

Det var inte skolan som satte den regeln, det var brandförsvaret.
  • Radhuspinglan
    MotvilligaMamman skrev 2014-05-23 14:25:19 följande:
    Låter skitroligt! Mina ungar äter vanligtvis inte godis mitt i veckan, men ibland gör man ju undantag. En barnfri kväll mitt i veckan är ju vardagslyx!

Oj... För mig är lyx att få vara med mitt barn. Se så olika det kan vara.
  • Radhuspinglan
    MotvilligaMamman skrev 2014-05-23 21:37:28 följande:
    Ja verkligen. Jag spenderar tillräckligt mycket tid med ungarna så jag är gärna utan dem en natt i veckan.

Okej, där ser man.
Svar på tråden övernattning på dagis!!