• Becki01

Hjälp! Är mitt AMH-värde normalt?

Hej,

Är 23 år och har gjort två misslyckade IVF/PGD behandlingar där vi fått ut mellan 4-8 ägg. Nu har jag läst mina journaler och 2011 togs ett AMH-prov på mig (då var jag alltså 19-20 år) som visade 2,2. Är inte det jättedåligt för min ålder? :(

Samma år gjordes också UL för att räkna äggblåsor i min "normala" ostimlulerade menscykel. 6 blåsor på ena och 8 blåsor på höger. Kan någon hjälpa mig tolka detta?

• Svar på tråden Hjälp! Är mitt AMH-värde normalt?
  • Becki01

Tack för svar! Oavsett ålder?

Jag är orolig pga jag bär på ett anlag (därför vi gjord IVF/PGD) som gör att jag har större risk att hamna i tidigt klimakterie.. typ redan runt 30-35 år.

• Becki01

Jayt: jag kommer inte ihåg exakt men enligt min journal togs det 2011. Det var då vi gjorde första besöket på IVF-kliniken.

Ingridiensen, jag postade i fel forum. Skulle ha varit i IVF/provrörsbefruktning. Men jag fick ju svar här ändå :) jättetack! Det är just det läkarna sagt.. att jag har större risk för tidigt klimakterie.. men dom kan såklart inte säga när eller om just "jag blir drabbad" eller vad man ska säga.

Men jag frågade läkarna när vi fick ut så få ägg om det var något fel.. om jag hade lågt AMH eller liknande men dom tycker det är bra. Men för mig känns det lite som att det är ganska lågt för min ålder... och att anlaget jag bär på kanske gör så att jag har få ägg? Jag fick ju ändå högsta dosen av menopur och gonal f.

Svar på tråden Hjälp! Är mitt AMH-värde normalt?