• Styrox

Vems "ansvar" är morsdagpresenten/uppvaktningen

Det beror på. 
    Det är ditt ansvar att kommunicera ut vad du förväntar dig av dagen. Och om det är den formen av situation så ligger initiativet och planeringen hos dig.
    Det är dina barns ansvar att säga grattis, ge dig en present, frukost på sängen och typ allt det du förväntar dig.
    Det kan vara din sambos ansvar att vara "arbetsledare" för firandet, om det är ett sådant förhållande ni har.
    Det kan vara ditt ex ansvar att vara "arbetsledare" för firandet, om det är ett sådant förhållande ni har.

• Styrox
    Modernmom skrev 2014-05-22 17:01:03 följande:
    Antingen blir man firad eller så blir man inte firad. Att låta det vara någons ansvar var det konstigaste jag hört.
    Fast du kommer väl ta och åtminstone och ringa till din mamma på söndag?
    Är det inte ditt ansvar då? Och uppmärksamma dagen i alla fall?
  • Styrox
    Modernmom skrev 2014-05-22 17:50:25 följande:
    Svar nej. Har ingen kontakt med mina föräldrar och har aldrig firat henne på mors dag. Hon är helt enkelt inte värd det.
    Oj, hur kunde jag veta att det var ett sådant svar jag skulle få.

Ponera nu att du hade kontakt med dina föräldrar och att din mamma skulle vara värd det.
    Då ligger faktiskt ansvaret på din att uppmärksamma mors dag, eftersom det är det dagen handlar om.
    Mors dag är en högtid då barn firar sina mödrar, inte en högtid då mammor firar sig själva. Det heter inte "mors fira sig själv-dagen", 
Svar på tråden Vems "ansvar" är morsdagpresenten/uppvaktningen