• LunaLovegood

Bra och dåliga laptop-märken?

Ska köpa en ny laptop imorgon då den gamla är ren skrot och jag står inte ut längre. Kan dock ingenting om sånthär och vill veta om det finns något märke som jag bör undvika? Och vilka märken är bra? Hp kanske?
    Har sett datorer med märken som Lenovo, Asus och Acer mfl som jag inte har något som helst erfarenhet av, så dela gärna med er om vad ni tycker om de märken ni testat Glad.

Ska ha datan till att surfa, mycket youtube och titta på film. Vill ha en som håller några år.

• Svar på tråden Bra och dåliga laptop-märken?
  • Mamori

Jag har bara bra erfarenheter av MSI, rekommenderar dem Glad Acer sägs vara lite lägre kvalité men billigare så mer prestanda för pengarna. Fast köper du acer så bör du byta ut den med några års mellanrum sådär. De acer jag haft har fått problem med batteriet efter ett tag och bara fungerat när sladden är ikopplad. Fungerar ju okej ändå om man inte flyttar runt den så mycket. Asus sägs vara bättre än acer men jag har hört folk som haft problem med dem också, dock inte lika ofta. Asus ska ha sämre support än acer ifall man behöver lämna in/laga den.

Men som sagt, köp MSI. Har haft min länge och den har alltid fungerat perfekt Glad

• LunaLovegood
    Mamori skrev 2014-05-22 20:59:16 följande:
    Jag har bara bra erfarenheter av MSI, rekommenderar dem Glad Acer sägs vara lite lägre kvalité men billigare så mer prestanda för pengarna. Fast köper du acer så bör du byta ut den med några års mellanrum sådär. De acer jag haft har fått problem med batteriet efter ett tag och bara fungerat när sladden är ikopplad. Fungerar ju okej ändå om man inte flyttar runt den så mycket. Asus sägs vara bättre än acer men jag har hört folk som haft problem med dem också, dock inte lika ofta. Asus ska ha sämre support än acer ifall man behöver lämna in/laga den.

Men som sagt, köp MSI. Har haft min länge och den har alltid fungerat perfekt Glad
    Jag har faktiskt inte ens hört talas om MSI.
    Har bara typ Elgiganten i min stad och på deras hemsida hittade jag ingen Asus såg jag nu, tyvärr. Har läst lite  om att det verkar vara ett bra märke. Men Acer finns hos dom :) Är MSI dyra? Har en ganska liten budget.

• LunaLovegood

Sett att Elgiganten har många "HP Pavilion", någon som har något att säga om dom? :) HP verkar dock ha ett sämre rykte.

• Mamori

MSI är ungefär i samma prisklass som asus, kanske något billigare då de inte är lika kända. Jag som student hade råd så det är inte jättedyrt, men vill du ha en billig dator så är acer bäst av de billiga enligt min erfarenhet. Jag skulle absolut köpa en sån om jag hade ännu mer begränsad budget än vad jag har nu. Ångrar inte mina köp av acer trots att de krånglade efter ett tag. De höll ca tre år. MSI är dock mycket bättre om du har råd.

• Aniiee
    LunaLovegood skrev 2014-05-22 21:08:55 följande:
    Jag har faktiskt inte ens hört talas om MSI.
    Har bara typ Elgiganten i min stad och på deras hemsida hittade jag ingen Asus såg jag nu, tyvärr. Har läst lite  om att det verkar vara ett bra märke. Men Acer finns hos dom :) Är MSI dyra? Har en ganska liten budget.

Då ska du inte ha en alienware.... Solig

Lenovo, Acer, Asus, Msi, det är hugget som stucket vilket som..... Vad har du för budget egentligen? Upp till.....? Jag skulle köpa en Lenovo Z50 om du har råd med 7000. 
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • LunaLovegood
    Aniiee skrev 2014-05-22 21:15:12 följande:
    Då ska du inte ha en alienware.... Solig

Lenovo, Acer, Asus, Msi, det är hugget som stucket vilket som..... Vad har du för budget egentligen? Upp till.....? Jag skulle köpa en Lenovo Z50 om du har råd med 7000. 
    Tyvärr bara 5500 kr som högst. Och då har jag dragit på detta så länge som möjligt just för att jag egentligen inte har råd men nu är min nuvarande dator alldeles för dålig att nu måste jag ha en ny.
    Finns ju många laptops man kan få för den summan men vill ju ha något som håller i några år, så jag inte snart måste köpa en ny igen!

Men det verkar som att det inte spelar så stor roll mellan de märken du just nämnde? Däremot Packard bell och Compac är väl dåliga? Hehe.
  • Styrox
    LunaLovegood skrev 2014-05-22 21:10:29 följande:
    Sett att Elgiganten har många "HP Pavilion", någon som har något att säga om dom? :) HP verkar dock ha ett sämre rykte.
    Om du bara ska surfa och titta på filmer så fungerar vilken dator som helst. Gå på prislappen då skulle jag säga.
    Det är onödigt att köpa en gamerdator från Alianware bara för att den är bäst, när du bara behöver en processor som en 3000 kronors Acer har.
  • LunaLovegood
    Mamori skrev 2014-05-22 21:14:56 följande:
    MSI är ungefär i samma prisklass som asus, kanske något billigare då de inte är lika kända. Jag som student hade råd så det är inte jättedyrt, men vill du ha en billig dator så är acer bäst av de billiga enligt min erfarenhet. Jag skulle absolut köpa en sån om jag hade ännu mer begränsad budget än vad jag har nu. Ångrar inte mina köp av acer trots att de krånglade efter ett tag. De höll ca tre år. MSI är dock mycket bättre om du har råd.
    Hittade MSI nu och den billigaste kostade dubbelt så mycket som min budget. Så den faller bort.
    Tack så mycket för ditt svar! En Acer skulle det kunna bli.
  • Mamori
    LunaLovegood skrev 2014-05-22 21:20:05 följande:
    Tyvärr bara 5500 kr som högst. Och då har jag dragit på detta så länge som möjligt just för att jag egentligen inte har råd men nu är min nuvarande dator alldeles för dålig att nu måste jag ha en ny.
    Finns ju många laptops man kan få för den summan men vill ju ha något som håller i några år, så jag inte snart måste köpa en ny igen!

Men det verkar som att det inte spelar så stor roll mellan de märken du just nämnde? Däremot Packard bell och Compac är väl dåliga? Hehe.
    I den prisklassen så rekommenderar jag acer starkt. För att det ska vara värt med något dyrare så bör budgeten ligga på iaf 8000. Så köp acer Glad
  • Styrox
    LunaLovegood skrev 2014-05-22 21:20:05 följande:

Alltså egentligen spelar inte märket någon roll. Man kan få världens skitdator att hålla i 25år om man behandlar den rätt. Och man kan få en 30.000 kronors dator att braka ihop på två veckor om man misshandlar den.
Svar på tråden Bra och dåliga laptop-märken?