Kan säga att olivolja inte funkade för mig utan gjorde besvären värre. Möjligen att jag reagerade mot olivoljan och huden blev irriterad av det. För mig var det barnolja som hjälpte, men vet att många argumenterar emot det. Tycker dock att det är viktigt att veta att det inte finns någon "sanning" om svamp utan det är olika för alla vad som hjälper. Hjälper inte olivolja för dig utan det fortsätter svida: prova barnolja eller det jag numera använder i underlivet: mandelolja.
Jag använde barnolja (för din del olivolja) inför varje dusch och även efter några toabesök varje dag. Alltid enbart utanpå. Torkar mig fortfarande mycket försiktigt med toapapper så att inte slemhinnorna irriteras av det (väljer heller inte billigt, raspigt papper).
Använd inte trosskydd eller bindor i onödan heller.
Många blir hjälpta av att utesluta socker och kolhydrater, men det har jag aldrig behövt göra.
Se också till att gå till läkaren för bättre mediciner om du får svamp ofta!
Detta från någon som hade tio svampinfektioner på strax över ett år, men sedan fyra år tillbaka enbart haft svampinfektion vid antibiotikabehandling och efter förlossning (bindor i fyra veckor är inte bra).