• linn74

Bärsjal i värmen?

Hej,
    Vi har en son på 2 månader o bär honom en del i bärsjal.De sista dagarna har det här hemma varit oerhört varmt, typ sol o uppåt 27 grader eller tom någon grad mer.
    Vi använder Tricot Slen (tror jag den heter) en elastisk sjal.
    Men ni vana sjalbärare, bär ni lika mycket, alltså lika ofta utomhus i denna värmen??Eller är det för varmt med sjal då??
    Känns som om lillkillen blir så varm! Att det de dagarna skulle vara svalare i vagn,men jag vet inte...
    O hur klär ni era småttingar, ni som har bebisar i samma ålder, när ni i denna värmen ska bära de i sjal??

/L

• Svar på tråden Bärsjal i värmen?
  • amiofo

Nu har jag inte hunnit skaffa en än, men jag tänker satsa på en tunnare sjal, tricot slen är ganska tjock. Min sj är ju 4.5 mån så jag satsar nog direkt på en vävd tunn sjal.

Har du Facebook så sök på bärsjal så finns det både grupper där man kan få jättebra tips/idé men även köp o sälj

• Flickan och kråkan

Vi har ju inte haft vagn till något av våra barn så har burit i alla årstider och alla väder. Har valt en svalare sjal (tricot slen är en tjock trikåsjal) och så undvikit värsta hettan mitt på dagen i möjligaste mån. Bara blöja eller en tunn body hemma och ute tunt, men så att armar och ben har haft solskydd. Har använt paraply vid väldigt soligt väder. Har använt bärsele en hel del också när det varit riktigt varmt. Lite luftigare.

• linn74

Tack för svar hittills!
    Vilken sjal är svalare o funkar till 2 månaders?? 
    Och visst ibland kan man undvika att vara ute när det är som varmast,men förra veckan var vi hundvakt o vädret var VARMT o ut skulle vovven....Tänkte just på hur gör andra när det är supervarmt?
    Tänkte sen till vintern, japp långt kvar,men hur har ni gjort då? något skydd över sjal eller större varmare jacka??
    Ska kolla facebook oxå.Tack för det tipset!
    /L 

Svar på tråden Bärsjal i värmen?