• Anonym (Mamman)

18 årig dotter är "tillsammans" med en medelålders!!

Jag blev jag lämnad av min 50 åriga man för en 18 årig tjej. Vår 18 åriga dotter hatade sin pappa till en början för att han vart otrogen mot mig och "övergett" sin familj, och gör det nog fortfarande, bara att hon inte låtsas om det. Hon vet att han bryr sig om henne väldigt mycket. Hon har pratat om någon kille som hon träffar och hon frågade ifall det var okej att bjuda in hennes kille på middag på fredag (idag) eftersom att vi alltid brukar äta något speciellt då, vi två. Och hon tog med en medelålders man! Hon säger att hon älskar honom men jag vet att hon bara gör detta för att ge tillbaka mot sin pappa. Jag fick ett samtal från honom för en timma sedan då hon och hennes "Nya kille" åkte hem till honom och han var helt vansinnig över att vår dotter var tillsammans med en äldre man. Personligen är jag skeptiskt till min dotters val av man. Jag kommer få smälta det, men samtidigt känns det inte som att hon egentligen har känslor för honom utan bara vill vara rebellisk mot min exman. Men vad sjutton ska jag ta mig till? Pappan har ju knappast någon rätt att säga något med tanke på att han själv är tillsammans med en 18 åring, men jag vill inte att min dotter ska tappa greppet! Detta gör att jag bara hatar min exman ännu mer. Förutom att han har förstört en del i mitt liv (men det behöver vi inte gå in på), så förstör han min dotters liv samtidigt som han är hypokritisk!

• Svar på tråden 18 årig dotter är "tillsammans" med en medelålders!!
  • Anonym (Kingen)

Fräscht, säger jag bara...

• Adam1990

Min lillasyster blev tillsammans med sin 40åriga fotbollstränare när hon var 16. Han hade en son som var jämngammal med min syster. Min syster ser väldigt bra ut och han ser sliten ut så Ingen trodde att det skulle hålla särskilt länge. Men de har hållit ihop i över 8 år och har två barn tillsammans.

• frumamma

Jag var 17 få jag blev tillsammans med min nuvarande make. Han var då 37... Idag är vi 23, respektive 43 (blir 24 och 44 i år) och har två barn ihop.

• Rakad Apa
    Adam1990 skrev 2014-05-23 23:23:51 följande:
    Min lillasyster blev tillsammans med sin 40åriga fotbollstränare när hon var 16. Han hade en son som var jämngammal med min syster. Min syster ser väldigt bra ut och han ser sliten ut så Ingen trodde att det skulle hålla särskilt länge. Men de har hållit ihop i över 8 år och har två barn tillsammans.

frumamma skrev 2014-05-24 09:37:57 följande:
    Jag var 17 få jag blev tillsammans med min nuvarande make. Han var då 37... Idag är vi 23, respektive 43 (blir 24 och 44 i år) och har två barn ihop.

Ingen man som är normalt funtad skulle bli tillsammans med en så ung tjej. Sjukt.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • MachoCulture

Billy Ohlsson, Hammarby, hade sin son boende hos sig.

Sonen hade tjejs om flyttade in

B O BeZprutade sonens tjej o satte henne på Jäzning

Sonen Slog På B O och  B O fick stadigt med sontjejen-
    vet inte hur det hållit.

Så BO-Sonen är StoreBror till sin ex-tjejs son

Och Billy Ohlsson själv säger

Baraa Man Fååår Pumpa - skitsamma om det är med
    sonens tjej - bara man fååår pumpa

o Sonnens Tjej - desto bättre för då är det en Loooliiitaaa

PS någon som vet om B O fortfarande är TV-kommentator???

• Anonym (Kingen)
    MachoCulture skrev 2014-05-24 10:14:37 följande:

PS någon som vet om B O fortfarande är TV-kommentator???
    Nej, det är han inte och jag har funderat på vart han tagit vägen men nu fick jag förklaringen. Tack.
  • MachoCulture

JAA Kingen det var en Scandal som tystades ner/blev inte officiell

Till TS

Hur gick det för mannen o lolitan - hur länge varade det?

Din dotters gubbe är ju FramGångsRik - han har en Looliiiitaaaa

Har du tänkt i temerna att din 18-åriga dotter ligger på rygg o gubben
    i närmare din ålder bearbetar henne med schnabeln (o förmodligen
    även slickar pisstiofz o hon zuuugeeer pisspinne) - känns väl inte
    så juste - nu har du ju dessutom sett honom.

• frumamma
    Rakad Apa skrev 2014-05-24 10:12:34 följande:

frumamma skrev 2014-05-24 09:37:57 följande:Jag var 17 få jag blev tillsammans med min nuvarande make. Han var då 37... Idag är vi 23, respektive 43 (blir 24 och 44 i år) och har två barn ihop.

Ingen man som är normalt funtad skulle bli tillsammans med en så ung tjej. Sjukt.
    Kärleken är ingen ålder brukar man ju säga. :)
  • Anonym (Mamman)
    MachoCulture skrev 2014-05-24 13:11:14 följande:
    JAA Kingen det var en Scandal som tystades ner/blev inte officiell

Till TS

Hur gick det för mannen o lolitan - hur länge varade det?

Din dotters gubbe är ju FramGångsRik - han har en Looliiiitaaaa

Har du tänkt i temerna att din 18-åriga dotter ligger på rygg o gubben
    i närmare din ålder bearbetar henne med schnabeln (o förmodligen
    även slickar pisstiofz o hon zuuugeeer pisspinne) - känns väl inte
    så juste - nu har du ju dessutom sett honom.
    Löjligt hur du uttrycker dig. Du pratar knappt ens svenska i dina svar.

Tack alla andra som ger seriösa svar!
  • Rakad Apa
    frumamma skrev 2014-05-24 14:20:49 följande:
    Kärleken är ingen ålder brukar man ju säga. :)

Ja, vuxna män som blir tillsammans med unga tjejer använder säkert det uttrycket för att rättfärdiga sina handlingar.
  • Rakad Apa
    Anonym (Mamman) skrev 2014-05-24 14:40:32 följande:
    Löjligt hur du uttrycker dig. Du pratar knappt ens svenska i dina svar.

Tack alla andra som ger seriösa svar!

Skit i honom, det enda han skriver på FL är svammel och nonsens. Misstänker att personen har ett lättare förståndshandikapp eller helt enkelt är lågbegåvad.
  • nymedlem
    Rakad Apa skrev 2014-05-24 10:12:34 följande:

Håller med! Dessa män har en störning och borde söka vård istället!
  • Houdini

ett par jag känner har 21 års ålders skillnad och de blev tillsammans när hon var 19 år och de är tre barn senare fortfarande tillsammans och lyckliga. Hon är 5 år äldre än hans äldsta barn.

Där hade inte åldern ett dugg med saken att göra varken då eller nu.

Har åldern haft stor betydelse när ni träffat er respektive??

• MachoCulture

Vi vet ju att LolitaFixare inte är poppis framför allt inte
    hos damer - men även killar/män blir förbannade f f a
    flickpapz - men merparten av ondgörandet beror på
    ren o skär avundsjuka.

Bjussar på en låt som MCs ex-dam förbjöd spelandet
    av hon blev så jävla förbannad fast låten är värsting

">

• Phalaenopsis

Förhoppningsvis har din dotter inget seriöst förhållande med denna man utan använder honom bara till att visa upp för sin pappa. När ilskan går över så gör nog förhållandet också.

• P30

Det är lite roligt att se hur provocerade folk blir av den klassiska kombinationen äldre man och yngre kvinna. Jag har träffat kvinna som jag haft sex med relativt regelbundet de senaste åren, förutom när hon haft förhållanden. Hon är en liten bit över 50 och killarna hon har haft förhållanden med har alla varit mellan 25 och 35.

Jag har frågat henne vad folk säger om det, men hon tycker inte att någon har haft åsikter. Ett par som jag och sambon har träffat flera gånger för gemensamma äventyr, vi har även varit på semester tillsammans - där är det tvärt om. Han är runt 50 och hon är 30 och de upplever att det rätt ofta sticker i ögonen på folk, framför allt på andra kvinnor som blir svartsjuka på henne.

För mig känns det där rätt konstigt. Det spelar ju mindre roll om tjejen är 25 eller 55, det är ju vem HON är som spelar roll... Sen kan jag kanske känna att det hade blivit socialt och praktiskt rätt jobbigt att bli förälskad i en 16-åring, tror faktiskt inte ens jag hade tillåtit mig själv att bli det faktiskt...

Så - till TS. Låt din dotter vara. Om det är verklig kärlek kommer ju det där att märkas så småningom. Och du själv borde ju veta att de flesta lär sig en del med åldern, så det kan ju finnas skäl att leta sig uppåt åldrarna om man är ung och vill lära sig saker - eller om man för den delen är obrydd om åldersfrågor.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Phalaenopsis

Kärleken har ingen ålder - tills man är 55/85  år och förväntas byta blöjor när ens jämnåriga åker jorden runt...

• nymedlem
    P30 skrev 2014-05-24 23:15:14 följande:
    Det är lite roligt att se hur provocerade folk blir av den klassiska kombinationen äldre man och yngre kvinna. Jag har träffat kvinna som jag haft sex med relativt regelbundet de senaste åren, förutom när hon haft förhållanden. Hon är en liten bit över 50 och killarna hon har haft förhållanden med har alla varit mellan 25 och 35.

Jag har frågat henne vad folk säger om det, men hon tycker inte att någon har haft åsikter. Ett par som jag och sambon har träffat flera gånger för gemensamma äventyr, vi har även varit på semester tillsammans - där är det tvärt om. Han är runt 50 och hon är 30 och de upplever att det rätt ofta sticker i ögonen på folk, framför allt på andra kvinnor som blir svartsjuka på henne.

För mig känns det där rätt konstigt. Det spelar ju mindre roll om tjejen är 25 eller 55, det är ju vem HON är som spelar roll... Sen kan jag kanske känna att det hade blivit socialt och praktiskt rätt jobbigt att bli förälskad i en 16-åring, tror faktiskt inte ens jag hade tillåtit mig själv att bli det faktiskt...

Så - till TS. Låt din dotter vara. Om det är verklig kärlek kommer ju det där att märkas så småningom. Och du själv borde ju veta att de flesta lär sig en del med åldern, så det kan ju finnas skäl att leta sig uppåt åldrarna om man är ung och vill lära sig saker - eller om man för den delen är obrydd om åldersfrågor.

De åldersskillnader du räknar upp skulle jag inte reagera på alls.

Det är bara när det är så unga som 16-17 åringar med medelålders män som det känns osunt/sjukt!
  • Älskade mor

Din dotter behöver ditt stöd. Prata med henne, men döm inte. Det är upp till henne vem hon vill dejta, antar att du kan säga till om du vill att han ska med hem till dig eller inte. Förhållandet kommer ta slut men hon kommer att ha dig och sin pappa med sig i livet. För övrigt vet jag inte hur en "medelålders" har mage att gå med en 18 åring hem. Antagligen är han väldigt omogen. Gillar hur din dotter verkligen visste hur hon skulle göra pappa arg dock ;)

• Rakad Apa
    nymedlem skrev 2014-05-24 23:48:39 följande:
    De åldersskillnader du räknar upp skulle jag inte reagera på alls.

Det är bara när det är så unga som 16-17 åringar med medelålders män som det känns osunt/sjukt!

Svar på tråden 18 årig dotter är "tillsammans" med en medelålders!!