Anonym (Hemskt) skrev 2014-05-24 22:08:19 följande:
Det finns förmodligen en anledning som gör att SOC tycker det är rätt, det betyder inte att det ÄR det dock.
Vad sa dom i filmen? Jag kunde bara se lite, mådde dåligt av den.
1. Jo, det är sant.
2. Lite allt möjligt.
I korta drag: Hon som filmade sa inte mycket annat att hon (de) ville ha tillbaka Ana. I slutet innan poliserna gick sa det ha det bra, men hon undrade stort sett hur fan de ska ha det bra efter det där.
Hennes snyftningar osv gjorde det svårt att höra vad som sades till och från.
Mormodern var egentligen den lugnaste och satt ner och pratade med poliserna om hur de hade ett halvår på sig innan soc kom, men plötsligt fick de höra att soc skulle komma redan nästa dag. Polisen kunde inte säga varför de tog henne, men att situationen blev mer akut, vilket gjorde att de blev tvungna att ingripa tidigare (har jag för mig). Det var visst också en 5-årig pojke med i bilden, och hon frågade förtvivlat hur hon skulle förklara detta för honom när han kom hem.
Hon pratade också om hur flickan ju hade sina leksaker och nappar osv. där, så hon kunde inte bara bli tagen sådär.
Mamman flippade ur och kallade poliserna och company för rövhål osv. och något med att sätta henne på psyket eller nåt. (Jag minns inte exakt vad hon sa om det och orkar inte höra det igen just nu.) Hon blev visst frihetsberövad/fråntagen sitt privatliv för att hon inte fick gå ut, men hon fick sätta sig på altanen och prata istället.
Poliserna var lugna 99.9 % av tiden. Enda undantaget var när två stycken inte lät henne gå ut.