• pluvdo

Videon om norska soc som tar barn från en sund familj sprids som en löpeld. Nån som har länk?

Eftersom familjen förvarnats ett dygn tidigare så vet man ju aldrig hur deras hem eller de själva ser ut i vanliga fall. Och det hela har tydligen varit på gång i ett halvår, som jag förstod det, så jag förstår inte riktigt varför mormodern sitter och gnäller om att de velat ha en helg på sig för att kunna umgås allihop och förbereda sig och blablabla. Om jag nu inte missförstod henne, vill säga. Jag menar, det verkar ju som att de vetat redan tidigare att barnet skulle tas ifrån dem, så då kunde de väl ha förberett sig. Hur man nu gör det. Ytterligare en helg med flickan hade väl bara gjort separationen ännu svårare för både flickan och de andra.

• pluvdo
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-24 23:55:38 följande:
    Det förutsätter att mor och farföräldrar är lämpliga, mormor visar inte på ett lämpligt beteende när hon låter en hysteriskt gråtande person filma en hysteriskt skrikande mamma med det lilla barnet närvarande.
    En lämplig person ser till att inte utsätta ett litet barn för ett sådant händelseförlopp.
    Fast hon är ju så upprörd, så jag tycker knappast att man kan döma ut henne som olämplig på grund av hur hon beter sig i en sådan situation.
  • pluvdo
    Ramborg skrev 2014-05-25 09:11:35 följande:
    Jag hade hållit ihop för att inte traumatisera mitt barn. Det FINNS bara inte att jag skulle skrämma barnet ytterligare genom att tillåta min egentliga reaktion att komma fram medan barnet såg.

Har du befunnit dig i den situationen? Om inte så vet jag inte ifall du verkligen kan garantera att du varit helt sansad för barnets skull. Jag tycker att man nästan känner mammans enorma smärta när hon skriker efter sitt barn. Om någon kommit och tagit min son så hade det känts som allt hela jag vrängdes ut-och-in. Jag hade nog inte kunnat lägga band på mig i den situationen utan hade brutit ihop totalt.
  • pluvdo
    Ramborg skrev 2014-05-25 09:11:35 följande:
    Jag hade hållit ihop för att inte traumatisera mitt barn. Det FINNS bara inte att jag skulle skrämma barnet ytterligare genom att tillåta min egentliga reaktion att komma fram medan barnet såg.

Har du befunnit dig i den situationen? Om inte så vet jag inte ifall du verkligen kan garantera att du varit helt sansad för barnets skull. Jag tycker att man nästan känner mammans enorma smärta när hon skriker efter sitt barn. Om någon kommit och tagit min son så hade det känts som allt hela jag vrängdes ut-och-in. Jag hade nog inte kunnat lägga band på mig i den situationen utan hade brutit ihop totalt.
Svar på tråden Videon om norska soc som tar barn från en sund familj sprids som en löpeld. Nån som har länk?