• Louella

    Gravid v 6+0, fick bara 2-3 v på clearblue digital!

    Jag är gravid i v. 6+0 enligt sista mens, brukar vara regelbunden och använde dessutom äl-stickor så känner mig rätt säker på att det stämmer. Testade positivt för exakt 2 veckor sen med clearblue digital, fick då gravid v 1-2. Sen testade jag igen för en vecka sedan och fick då gravid 2-3. Idag testade jag alltså för tredje gången och förväntade mig gravid 3+, men fick alltså 2-3 igen! Alla gångerna testade jag med morgonurin. Är så sjukt orolig över detta, har haft missfall förut så är så nojig att det ska hända igen! Har inte blött något eller haft ont i magen, men känns som att det är kört ändå eftersom hcg inte har ökat på en vecka... Någon som har varit med om samma där det slutade lyckligt? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid v 6+0, fick bara 2-3 v på clearblue digital!
  • sandranoren

    Kan det inte varit så att första veckan du testade hade du varit befruktad 1 vecka, andra testet 2 veckor och tredje testet 3 veckor? Därav att det stått 2-3 veckor två veckor i rad? :)

    Sen är det nog som pandamamman79 säger, att man inte kan lita på det helt och hållet :)

  • Louella
    sandranoren skrev 2014-05-24 12:16:29 följande:
    Kan det inte varit så att första veckan du testade hade du varit befruktad 1 vecka, andra testet 2 veckor och tredje testet 3 veckor? Därav att det stått 2-3 veckor två veckor i rad? :) Sen är det nog som pandamamman79 säger, att man inte kan lita på det helt och hållet :)

    Nej, tyvärr är det inte så, är säkert på mina uträkningar eftersom jag alltid har regelbunden mens och dessutom använde ägglossningstest. Befruktningen skedde för exakt 4 veckor sedan idag, testade första gången för exakt två veckor sen, gravid 1-2 stämde ju då. Så det borde verkligen vara 3+ idag tycker man. Sjukt orolig i alla fall och hoppas på ett mirakel!
  • Solros78

    Det är tyvärr ett väldigt dåligt tecken. Du kan juinte göra så mycket men vänta två dagar, ta ett nytt test och om det är samma sök gyn och be om vul.

  • sandranoren

    Förstår om du är orolig med tanke på att du har ett missfall i bagaget. Men bortsett från att veckoindikatorn inte stämmer, är det något annat som gör att det känns som när du fick missfall? Har du fått ett plus så är du ju gravid :) och så länge du inte blöder har du inte fått ett missfall :) förstår att det kan vara svårt, men försök att inte oroa dig för mycket, för det är inte nyttigt. Ring bm och prata och se vad de säger? Kanske kan du få komma in och prata med dem, kanske göra ett vul så du får reda på helt säkert hur det står till?

  • Solros78
    sandranoren skrev 2014-05-24 16:32:24 följande:

    Förstår om du är orolig med tanke på att du har ett missfall i bagaget. Men bortsett från att veckoindikatorn inte stämmer, är det något annat som gör att det känns som när du fick missfall? Har du fått ett plus så är du ju gravid :) och så länge du inte blöder har du inte fått ett missfall :) förstår att det kan vara svårt, men försök att inte oroa dig för mycket, för det är inte nyttigt. Ring bm och prata och se vad de säger? Kanske kan du få komma in och prata med dem, kanske göra ett vul så du får reda på helt säkert hur det står till?


    Fast något som heter ma är tyvärr väldigt vanligt, står för missed abortion och innebär att fostret dör utan att kroppen märker det (förrän efter kortare eller längre tid). Nog vanligare än att man börjar störtblöda.

    Been there, done that.
  • sandranoren
    Solros78 skrev 2014-05-24 16:37:06 följande:
    Fast något som heter ma är tyvärr väldigt vanligt, står för missed abortion och innebär att fostret dör utan att kroppen märker det (förrän efter kortare eller längre tid). Nog vanligare än att man börjar störtblöda.

    Been there, done that.



    Kan säkert vara så. Jag säger inte att risken inte finns att det kanske inte gått vägen. Men bara för veckoindikatorn inte ändrats behöver det väl inte betyda att det är så, eller? Jag tycker inte man bör ta ut något i förskott innan man fått det svart på vitt, alltså genom ett vul tex där det isf visar sig om det finns något liv eller ej.
  • Louella
    sandranoren skrev 2014-05-24 16:32:24 följande:
    Förstår om du är orolig med tanke på att du har ett missfall i bagaget. Men bortsett från att veckoindikatorn inte stämmer, är det något annat som gör att det känns som när du fick missfall? Har du fått ett plus så är du ju gravid :) och så länge du inte blöder har du inte fått ett missfall :) förstår att det kan vara svårt, men försök att inte oroa dig för mycket, för det är inte nyttigt. Ring bm och prata och se vad de säger? Kanske kan du få komma in och prata med dem, kanske göra ett vul så du får reda på helt säkert hur det står till?

    Nej, i övrigt har jag ingen anledning att oroa mig, har varken blött eller haft ont. Känner mig annars som vanligt förutom att jag är trött och har ont i brösten. Precis som solros78 skrev så är jag rädd för MA. Ska på vul på tisdag så får se, försöker tänka positivt men är väldigt negativt inställd. Finns det någon som inte fått fler veckor men där graviditeten ändå gått bra..?
  • sandranoren
    Louella skrev 2014-05-24 16:53:17 följande:
    Nej, i övrigt har jag ingen anledning att oroa mig, har varken blött eller haft ont. Känner mig annars som vanligt förutom att jag är trött och har ont i brösten. Precis som solros78 skrev så är jag rädd för MA. Ska på vul på tisdag så får se, försöker tänka positivt men är väldigt negativt inställd. Finns det någon som inte fått fler veckor men där graviditeten ändå gått bra..?



    Ska hålla tummarna för dig! :) berättade du för bm om testen? Vad svarade de isf?

    Jag har bara testat med ett sådant för några veckor sedan, och fick också 2-3 veckor på min och har liksom nöjt mig med det. Varken testat med ett digitalt test eller annat efter. Utan tänkt "jag blöder inte och testen har visat positivt, och trots att jag inte har så mycket symptom är jag gravid". Men när man läser sådant här blir man ju lite nervös och orolig..
  • Solros78
    sandranoren skrev 2014-05-24 16:46:45 följande:



    Kan säkert vara så. Jag säger inte att risken inte finns att det kanske inte gått vägen. Men bara för veckoindikatorn inte ändrats behöver det väl inte betyda att det är så, eller? Jag tycker inte man bör ta ut något i förskott innan man fått det svart på vitt, alltså genom ett vul tex där det isf visar sig om det finns något liv eller ej.
    De är väldigt tillförlitliga de där testen och hormonnivån ska öka rätt kraftigt där i början, därav grund för oro när testen visat fel. Jag googlade massor i just det här ämnet när precis detta hände mig och slutsatsen var tyvärr att det i princip alltid var något galet, om inte testet slog om fast lite för sent.
Svar på tråden Gravid v 6+0, fick bara 2-3 v på clearblue digital!