Inlägg från: Jocke Helena |Visa alla inlägg
  • Jocke Helena

Pappa tog självmord igår

Hej "Alex"!

Först vill jag från djupet av mitt hjärta krama om dig och beklaga din stora smärta och förlust av din pappa!

Det finns inte ord som kan beskriva den smärta man känner när det fakto är att ans förälder inte orkade leva längre och lämnade livet och oss efterlevande.

Min mamma tog sitt liv 1/10-12 så jag vet hur känslan är. Tomheten, smärtan, sorgen, ilskan, frågorna, allt man vill säga/göra etc etc etc.

I just detta nu så är det OERHÖRT viktigt att både du OCH din familj får allt stöd och hjälp ni bara kan få både från släkt, vänner men framför allt ifrån vården. Och då menar jag främst psykologiskt stöd och samtal.

Sen är det oerhört bra att så tidigt som möjligt få kontakt med andra efterlevande till oss som förlorat någon i suicid (självmord). Någon här i tråden nämnde SPES som är en anhörigförening för oss som förlorat i suicid.

Jag själv är ordförande i SPES Gotlands krets och är väl insatt i SPES och andra organisationen.

Jag rekommenderar dig och din familj att ta kontakt med SPES så snart ni orkar.

Du/ni kan kika in på

www.spes.se

www.spesungdom.se

www.facebook.com/groups/www.spes.se/

Och vill du så får du gärna kontakta mig så kan jag försöka hjälpa er med kontakter och vara ett stöd.

Jag skickar ett PM till dig med mitt nr och FB-profil så får du och din familj gärna höra av er.

Kram Joakim Strömvall

Svar på tråden Pappa tog självmord igår