Inlägg från: Djungelfarsan |Visa alla inlägg
  • Djungelfarsan

Pappa tog självmord igår

Hej.

Vill börja med att beklaga djup din pappa och den situation ni alla befinner er i.

Jag vet hur du känner. Jag var i din sits för 4 år sedan. Min pappa hängde sig också fast i garaget hemma i villan.

Jag vet vilka känslor som måste gås igenom och inga känslor du eller din mamma och syster har är fel. Man får vara arg, ledsen, besviken, känna hat, känna saknad, förtvivlad, ja allt. Ena dagen är man ledsen, andra kan man helt plötsligt skratta, och då brukar man känna skuld. Men vet du. Det behöver man inte känna. Din pappa var tyvärr sjuk. Kanske inte en sjukdom som syns men den finns där. Depression är svårt och väldigt obehagligt. Vet hur ensam och förtvivlad man känner sig men vi är fler här ute som gått igenom samma sak och det ända som hjälper en igenom är att prata, prata, prata.

Kuling.se är också en bra sida just för barn/ ungdomar som förlorat en förälder i suicide. Kan vara skönt att se att det finns fler som mår dåligt och stötta varandra.

Är det någonting jag lärt mig av allt elände så är det detta.

?detta var inget val din pappa gjorde, han såg helt enkelt ingen annan utväg ( tyvärr )

?är ni mediala så besök ett medium. Jag själv är INTE det men jag var till ett iaf efter påtryckningar och det var en otrolig upplevelse.

?stötta varandra och prata hela tiden med varandra. Kan inte understryka nog hur viktigt just det är.

?och sist men inte minst, det kommer komma en dag då du kan slappna av. Det känns inte så nu, men den kommer.

Ta hand om er. Mina tankar är hos er.

Svar på tråden Pappa tog självmord igår