Power DVD ================ Mediaverktyg, troligen dvdspelare
Language Application ======== Ingen aning, men troligen ett språkpaket till annan mjukvara
Cyber LinkMediaLibrayServe === Tillbehör till den första, mediebibliotek
StartMenApplication ========== Startmeny, kan även vara tillägg till startmenyn
H Control User ============== Ser ut som en registerdel, kan kan inte vara "HKEY CONTROL USER"?
ATKOD2 =================== Tillägg till chipset, bör inte tas bort
SIS Tray =================== Verktyg för Ljud eller grafik av Inteltyp. Bör inte tas bort
HD Audio Control ============ Kontrollverktyg för integrerat ljudkort
Synaptics Pointing Device Driver= Pekplattan på din laptop, närmare bestämt drivrutin och kontroll
D Media =================== Aldrig sett, möjligen felaktigt namn?
Asus Service Saver ========== Du verkar ha en Asus Laptop. Asus har tjänster som du kanske använder
såsom backup och liknande funktioner
Realtek Voice Maker========== Realtek är en chiptillverkare som ofta levererar chip till integrerade ljudkort, detta ser ut att vara ett tillägg.
Nåväl. Det enda som jag skulle ge mig på att ta bort i samlingen är cyberlink grejerna, men det är för att jag använder VLC som spelare, och redigerar filmer i andra mjukvaror.
Med detta sagt, så är jag inte säker på att det är just programmen som gör datorn seg, utan troligen
en kombination mellan registernycklar som ligger och skräpar, fragmenterad disk och möjligen annat
skräp, som tillexempel toolbars till webbläsare med mer.
Vad, lite mer exakt är det för en dator om man tittar till specifikationer (se nedan)
Processor (typ och hastighet)
Minne (mängd och om möjligt, hastighet)
Grafikkort (fabrikör, AMD eller Nvidia, samt om det har dedikerat eller delat minne)
Vilken variant av windows kör den? (XP, Vista, 7 eller 8)