Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Miljöpartiet, höger eller vänsterparti?

Om man tycker att miljön är viktig ska man inte rösta på Miljöpartiet eftersom deras politik är skadlig för miljön och klimatet.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 17:38:24 följande:
    Vem skall man rösta på då? SD som aldrig pratar om miljö?
    Tja.. klimatutsläppen skulle ju minska med en mindre invandring. Det är därför Ecopop, miljöpartiet i Schweiz vill stoppa sin invandring.

Dessutom vill SD satsa på kärnkraft vilket är betydligt bättre för klimatet än kolkraft som MP vill köpa in från andra länder.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 17:49:52 följande:
    Men de ser inga problem med fortsatt konsumtion, tyvärr.
    Nä just, ja. MP är emot konsumtion, vilket torde vara det enda partiet som är det tillsammans med Vänsterpartiet. Fast det gäller ju bara alla andra. De själva kan konsumera flygresor, bränsleslukande jeepar, båtar och liknande saker. Som vanligt har miljöpartister svårt att leva som dom lär.
  • Gert

MP är ett vänsterextremt parti.

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-19 16:12:18 följande:
    SD är ett högerextremt parti.
    Enligt Åsnan Romson ja, men inte enligt Maria Arnholm och Åkesson själv. Det är inte högerextremt att vilja minska invandringen. Jonas Sjöstedt lovordar Greklands nya vänsterregering som kraftigt vill minska invandringen.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-19 16:29:08 följande:
    För att det är en vänsterregering, inte för att den vill minska invandringen.
    Jonas Sjöstedt fick frågan om det inte var problematiskt att den nya vänsterregeringen vill minska invandringen. Men han tyckte att det inte var problematiskt. 

Förresten, menar du alltså att det är rasistiskt att minska invandringen?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-19 16:55:41 följande:
    Jag vet det, och jag tyckte det var ett stort hyckleri: Uttalandet.

Ja, om man vill det av nationalistiska motiv.
    Likställer du nationalism med rasism?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-19 17:24:15 följande:
    Ja.
    Jag vet att Miljöpartiets tycker det, men inte ens Vänsterpartiet tycker att nationalism är rasism. Jag tror att Miljöpartiet är det enda partiet som tycker så.
Svar på tråden Miljöpartiet, höger eller vänsterparti?