• Anonym (Laura)

Hur kände ni inför pojkvännens dotter? (svartsjuka, ex)

Jag gjorde slut pga att jag inte kunde förmå mig att tycka om hans dotter/känna mig bekväm i relationen så det finns inget "stackars barn" och "du visste att han var pappa!" i den här historien.

Men för två år sedan var jag ihop med en man som hade en tolvårig dotter tillsammans med en thailändska.

Han hade älskat mamman mycket antar jag eftersom de varit ihop i över tio år och skaffat barn ihop. Dottern var en direkt avbild av mamman; typiskt thailändskt utseende, dvs vacker, liten och smal. (Jag är inte alls lika smal eller vacker.)

Han berättade ofta för dottern hur väldigt vacker hon var, och för mig var det indirekt beröm av mamman, eftersom de såg likadana ut.

Jag tänkte att han måste påminnas om sitt ex varje gång han tittade på sin dotter..

I mitt tycke var far och dotter (för) fysiskt intima. De kunde ligga sked under en filt i soffan, han masserade hennes fötter, de busade lättklädda i havet osv. Jag sa aldrig något om det men jag mådde dåligt av det.

Jag valde att lämna relationen men i efterhand undrar jag om jag är ensam om att känna så här eller om det finns andra som känner/känt liknande?

• Svar på tråden Hur kände ni inför pojkvännens dotter? (svartsjuka, ex)
  • Anonym (***)

Det finns nog många som lämnar för att de har problem med bonusbarn, men inte för att de är avundsjuka på barnet, det tror jag inte. Inte på det sätt som du är. Det du beskriver är naturligt. Varför skulle man inte vara lättklädd när man badar, brukar du ha massor med kläder på dig?

• Anonym (Laura)
    Anonym (***) skrev 2014-05-25 12:42:30 följande:
    Det finns nog många som lämnar för att de har problem med bonusbarn, men inte för att de är avundsjuka på barnet, det tror jag inte. Inte på det sätt som du är. Det du beskriver är naturligt. Varför skulle man inte vara lättklädd när man badar, brukar du ha massor med kläder på dig?
    Det var inte själva klädseln utan mer att de ex dök mellan varandras ben, satt i knät i vattnet.

Men jag inser att problemet var mitt och jag försökte inte ändra deras beteende utan lämnade bara.
  • Anonym (hmm)

Varningsflaggor....var är flickans mamma?

• Anonym (Laura)
    Anonym (hmm) skrev 2014-05-25 12:53:11 följande:
    Varningsflaggor....var är flickans mamma?
    Hon hade en ny man.
  • Anonym (*** 2)

Var mamman en postorderbrud?

Personligen tycker jag inte asiater är särskilt "vackra", små och nätta - men oftast inte fina alls. Finns såklart undantag dock.

Att dom var intima tycker jag du borde släppt helt, ser inget konstigt i det du beskriver så gjorde mitt ex med sin dotter också i den åldern.

Däremot kan jag lite förstå att du TROR att mannen tänker på sitt ex när dottern är en kopia av henne.
    Jag förstår att kan kännas olustigt (milt sagt), men om förhållandet var bra i övrigt så är det väldigt synd om detta blev en dealbreaker  för er?

Mitt ex dotter var 11 när han och jag träffades. Dom hade en lika nära relation som den du beskriver och den dottern är utan överdrift den vackraste flicka jag någonsin har sett.
    Det tycker jag än idag 5 år senare.

Men hon är blond, blåögd och inte så lik varken mamman eller pappan. Ibland har jag undrat var hon har fått sina fina drag ifrån för varken mamman eller pappan är några snyggingar. Drömmer

• Anonym (hmm)
    Anonym (Laura) skrev 2014-05-25 12:54:04 följande:
    Hon hade en ny man.
    Har de någon kontakt? Vet hon hur pappan är med dottern? Vad tycker hon om det?
  • Anonym (12345)

va? Ligga sked med sin dotter?
    Jag tycker du borde vara glad över att du inte var dottern.
    Gläd dig åt friheten att slippa en sådan person.

• Anonym (Laura)
    Anonym (*** 2) skrev 2014-05-25 13:01:53 följande:

Personligen tycker jag inte asiater är särskilt "vackra", små och nätta - men oftast inte fina alls. Finns såklart undantag dock.

Att dom var intima tycker jag du borde släppt helt, ser inget konstigt i det du beskriver så gjorde mitt ex med sin dotter också i den åldern.

Däremot kan jag lite förstå att du TROR att mannen tänker på sitt ex när dottern är en kopia av henne.
    Jag förstår att kan kännas olustigt (milt sagt), men om förhållandet var bra i övrigt så är det väldigt synd om detta blev en dealbreaker  för er?

Mitt ex dotter var 11 när han och jag träffades. Dom hade en lika nära relation som den du beskriver och den dottern är utan överdrift den vackraste flicka jag någonsin har sett.

Men hon är blond, blåögd och inte så lik varken mamman eller pappan. Ibland har jag undrat var hon har fått sina fina drag ifrån för varken mamman eller pappan är några snyggingar. Drömmer
    Nej, hon var adopterad.

Till saken hör kanske att min expojkvän BARA varit ihop med asiater innan mig, han ville se porr med asian girls etc så jag hade lite komplex för att jag var svensk och inte såg ut som dem.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (*** 2) skrev 2014-05-25 13:01:53 följande:

Men det var väl onödigt sagt? Postorderbrud? Och den kommentaren om din smak på utseende var väl ändå irrelevant? Jösses...Alla tycker inte att blonda blåögda är guds gåva till mänskligheten och dessa attribut betyder inte automatiskt att man är vacker.
    Suck.
  • Anonym (*** 2)
    Anonym (Laura) skrev 2014-05-25 13:06:35 följande:
    Nej, hon var adopterad.

Till saken hör kanske att min expojkvän BARA varit ihop med asiater innan mig, han ville se porr med asian girls etc så jag hade lite komplex för att jag var svensk och inte såg ut som dem.
    Oj, ja då hade jag också gjort slut! Då förstår jag dig helt och fullt!
Svar på tråden Hur kände ni inför pojkvännens dotter? (svartsjuka, ex)