Hur kände ni inför pojkvännens dotter? (svartsjuka, ex)
Jag gjorde slut pga att jag inte kunde förmå mig att tycka om hans dotter/känna mig bekväm i relationen så det finns inget "stackars barn" och "du visste att han var pappa!" i den här historien.
Men för två år sedan var jag ihop med en man som hade en tolvårig dotter tillsammans med en thailändska.
Han hade älskat mamman mycket antar jag eftersom de varit ihop i över tio år och skaffat barn ihop. Dottern var en direkt avbild av mamman; typiskt thailändskt utseende, dvs vacker, liten och smal. (Jag är inte alls lika smal eller vacker.)
Han berättade ofta för dottern hur väldigt vacker hon var, och för mig var det indirekt beröm av mamman, eftersom de såg likadana ut.
Jag tänkte att han måste påminnas om sitt ex varje gång han tittade på sin dotter..
I mitt tycke var far och dotter (för) fysiskt intima. De kunde ligga sked under en filt i soffan, han masserade hennes fötter, de busade lättklädda i havet osv. Jag sa aldrig något om det men jag mådde dåligt av det.
Jag valde att lämna relationen men i efterhand undrar jag om jag är ensam om att känna så här eller om det finns andra som känner/känt liknande?