• Alana

Söker tv-serier som utspelar sig under medeltiden

Som rubriken säger så är jag intresserad av serier (eller filmer om de är bra) som utspelar sig "förr i tiden". Som typ medeltiden, western, amerikanska inbördeskriget och liknande. Några jag redan har sett är:

The Tudors
    Arn
    Dr Quinn
    Familjen Macahan
    Stolthet och fördom
    Emma
    Roots
    Nord och syd
    Pillars of the earth
    World without end

Hjälp mig att hitta fler!

• Svar på tråden Söker tv-serier som utspelar sig under medeltiden
  • Fjärilslarv

Häxornas tid.
    Sveriges historia.
    Merlin
    King arthur
    tristan och Isolde
    Ivanhoe

• BustersTjej

vikings e en ny serie från 2013

Vikings är en TV-serie skriven och skapad av Michael Hirst för TV-kanalen History.[2]. Serien hade premiär 3 mars 2013. Johan Renck,[3] Ciarán Donnelly och Ken Girotti har regisserat tre avsnitt var.

Den är inspelad på Irland och har inspirerats av berättelserna om Ragnar Lodbrok, en av de mest ökända vikingarnasom besökte Britannien och Frankrike. Han ansågs vara en plågoande för engelsmännen och fransmännen. Serien speglar Ragnar som en bonde som handlade banbrytande genom att attackera Britannien med endast några män, inklusive sin bror Rollo och sin fru, sköldmön Lagertha.

• Alana

Ser intressant ut, ska kolla upp dom. Fyll gärna på med fler om ni kommer på några! Glad

• Annika 78

Spartacus - Blood and Sand är första säsongen av fyra om gladiatorn Spartacus under romartiden. Ganska blodig serie men superbra! :)

Fortsätt sen med  Spartacus - Gods of the Arena, Spartacus - Vengeance och sist Spartacus - War of the Damned. 

Svar på tråden Söker tv-serier som utspelar sig under medeltiden