• Anonym (husköp)

Har hittat mitt drömhus,budgivning....

Jag måste bara få skriva av mig,annars spricker jag.
    Jag har letat hus i många år,jag är ensamstående och kämpat länge för att få lånelöfte från banken och nu äntligen fått det.
    I samband med en fastanställning har jag nu fått mitt efterlängtade lånelöfte och inte nog med detta!
    Jag har nu hittat ett hus jag vill köpa.

Kruxet är bara att nu är det budgivning på "mitt" hus,och jag går som på nålar härhemma.
    Nu har jag kommit så långt och kämpat så länge för att kunna köpa ett hus,jag kommer bli förkrossad om jag förlorar budgivningen.

Detta hus har allt jag kan önska mig. Som ni förstår har jag varit på hur många visningar som helst,men aldrig fastnat för nåt hus förrän nu.

Skriv gärna och berätta om ni också har varit med om en pirrande budgivning,och berätta gärna hur det gick för er.

• Svar på tråden Har hittat mitt drömhus,budgivning....
  • Anonym (husköp)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-25 15:47:06 följande:
    Du tänker helt rätt!
    Men om du tex känner att du absolut kan lägga 50' till för att huset är värt det så kan du ju ringa mäklaren, har de andra lagt bud så släng in 25' och säg att nu får ni se till att knyta ihop säcken.

Jag är med på hur du menar. Har inte hört nåt från mäklaren sen i fredags,och då la jag ett bud....ska jag buda över mig själv nu då menar du...? Tänk om den andra har gett upp,och det är därför det tar sån tid....är det inte onödigt att lägga ett ännu högre bud då?
  • Anonym (Erika)

Nej jag menar att om du ringer till mäklaren imorgon och frågar vad som händer och säger att det börjar dra ut på tiden för att sätta press, OM han då har ett motbud från dem så kan du slänga in 25' och säga att nu får ni faktiskt knyta ihop säcken.

Anonym (husköp) skrev 2014-05-25 15:53:34 följande:
    Jag är med på hur du menar. Har inte hört nåt från mäklaren sen i fredags,och då la jag ett bud....ska jag buda över mig själv nu då menar du...? Tänk om den andra har gett upp,och det är därför det tar sån tid....är det inte onödigt att lägga ett ännu högre bud då?

• Anonym (husköp)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-25 15:57:09 följande:
    Nej jag menar att om du ringer till mäklaren imorgon och frågar vad som händer och säger att det börjar dra ut på tiden för att sätta press, OM han då har ett motbud från dem så kan du slänga in 25' och säga att nu får ni faktiskt knyta ihop säcken.

Aha...nu fattar jag....är lite trögtänkt när det hettar till.märker jag.Jag ringer mäklaren imorgon,tack för ditt rådSkrattande
  • LillaLady

Spännande!! :D Hoppas du får det!!

Vi är också ute o letar hus o tror vi hittat vårt hus. Tur för oss verkar det inte vara några andra intresserade (vi var de enda på visningen o som hört av sig till mäklaren) så finns ju stor risk att vi slipper budgivning. Vet inte om mina nerver hade klarat av det ;)
    Håller tummarna för dig iaf!

Dum spiro, spero
  • Anonym (husköp)
    LillaLady skrev 2014-05-25 16:22:23 följande:
    Spännande!! :D Hoppas du får det!!

Vi är också ute o letar hus o tror vi hittat vårt hus. Tur för oss verkar det inte vara några andra intresserade (vi var de enda på visningen o som hört av sig till mäklaren) så finns ju stor risk att vi slipper budgivning. Vet inte om mina nerver hade klarat av det ;)
    Håller tummarna för dig iaf!
    Vilken tur ni harSkrattande
    Jag hade också velat slippa budgivning,och jag har verkligen inte nerver för detta,men jag överlever ändå,hoppas jag.
    Lycka till med ert hus.
  • Anonym (husköp)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-25 15:57:09 följande:

Samtidigt har jag hört att man gärna ska ha lite is i magen vid budgivningar och inte vara för på och inte FÖR intresserad?För då kan mäklaren utnyttja det....?
  • Anonym (Erika)
    Anonym (husköp) skrev 2014-05-25 16:45:21 följande:
    Samtidigt har jag hört att man gärna ska ha lite is i magen vid budgivningar och inte vara för på och inte FÖR intresserad?För då kan mäklaren utnyttja det....?

Fast i det här fallet är det nog svårt för mäklaren att utnyttja det, antagligen har motparten haft hela helgen på sig att tänka, och då är de inte lika lättpåverkade. Risken om du väntar är också att någon ny dyker upp, de andra får loss högre finansiering osv.
  • Anonym (husköp)

Hej igen,om det är nån som vill veta hur budgivningen går,så går den åt helvete.....
    Den andra som budar,lägger också aggressiva bud,som jag,och nu har priset börjat dra iväg för mycket känner jag.
    Jag vet ju inte ens om huset är värt såhär mycket??Hur vet man sånt?
    Tänk tanken att jag köper huset till överpris....det vill jag ju inte heller....suck....det är så tråkigt sånt här.
    När man äntligen,efter så många år,har hittat sitt drömhus,så förlorar man det i en budgivning...

Life sucks just nu.....

• Ms H

Ett hus är helt enkelt värt så mycket man kan tänka sig att betala för det Jag tror också på aggressiv budgivning, så "blev jag med hus" för några år sen.

• Anonym (Erika)

Som Ms H säger, det är ju värt det man i slutändan betalar :)

Men du ska ju se till vad som känns rimligt i att få tillbaka den dagen du vill sälja och att du får en ok månadskostnad.

Hoppas du får det! Och får du det inte så dyker nog snart ett annat upp ska du se. :)

Anonym (husköp) skrev 2014-05-26 21:45:57 följande:
    Hej igen,om det är nån som vill veta hur budgivningen går,så går den åt helvete.....

Den andra som budar,lägger också aggressiva bud,som jag,och nu har priset börjat dra iväg för mycket känner jag.

Jag vet ju inte ens om huset är värt såhär mycket??Hur vet man sånt?

Tänk tanken att jag köper huset till överpris....det vill jag ju inte heller....suck....det är så tråkigt sånt här.

När man äntligen,efter så många år,har hittat sitt drömhus,så förlorar man det i en budgivning...

Life sucks just nu.....

• Anonym (husköp)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-27 07:01:57 följande:
    Som Ms H säger, det är ju värt det man i slutändan betalar :)
    Men du ska ju se till vad som känns rimligt i att få tillbaka den dagen du vill sälja och att du får en ok månadskostnad.
    Hoppas du får det! Och får du det inte så dyker nog snart ett annat upp ska du se. :)

Ms H skrev 2014-05-27 00:04:17 följande:
    Ett hus är helt enkelt värt så mycket man kan tänka sig att betala för det smile5.gif Jag tror också på aggressiv budgivning, så "blev jag med hus" för några år sen.

Vad gulliga ni är,ja jag förstår ju det också,men nu har jag hoppat av allafall,priset drog iväg för mycket och dessutom fick jag plötsligt veta att vi var 5 som budade....har hela tiden trott att vi var två....mäklaren skulle ju låta mig veta EXAKT vad som hände i budgivningen sa han...Kräks

Skitsamma,det dyker säkert upp fler hus,men det kommer nog dröja några år till....det tog SJU ÅR att hitta detta....

Erika,hur går det med er budgivning?
  • Anonym (Erika)
    Anonym (husköp) skrev 2014-05-27 16:14:34 följande:
    Vad gulliga ni är,ja jag förstår ju det också,men nu har jag hoppat av allafall,priset drog iväg för mycket och dessutom fick jag plötsligt veta att vi var 5 som budade....har hela tiden trott att vi var två....mäklaren skulle ju låta mig veta EXAKT vad som hände i budgivningen sa han...

Skitsamma,det dyker säkert upp fler hus,men det kommer nog dröja några år till....det tog SJU ÅR att hitta detta....

Erika,hur går det med er budgivning?

Åh nej vad tråkigt! Och verkligen dålig stil av mäklaren!! Hoppas ditt hus dyker upp snart...

Står still än så länge med oss i topp, men vet att några skulle tillbaka idag och titta så vi får besked eller motbud i slutet av veckan. Otålig man är nu!! Men vi ska säga att budet endast är giltigt till fredag kl 18, så får de take it or leave it.
  • Anonym (husköp)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-27 16:20:06 följande:

Åh nej vad tråkigt! Och verkligen dålig stil av mäklaren!! Hoppas ditt hus dyker upp snart...

Står still än så länge med oss i topp, men vet att några skulle tillbaka idag och titta så vi får besked eller motbud i slutet av veckan. Otålig man är nu!! Men vi ska säga att budet endast är giltigt till fredag kl 18, så får de take it or leave it.
    Ja jag förstår att ni är otåliga....man går ju som på nålar hemma vid en budgivning...knappt man kan sova på nätterna.
    Lycka till,hoppas ni får huset. Ett gott tecken att ni ligger på toppGlad
  • Noname00

Ibland vinner man på att inte buda, buda, buda.
    Det är ofta "många med i budgivningen" sen avtar det av någon anledning och det händer att objekten ligger kvar och det är då du ska ha is i magen.

När mäklaren ringer igen så ska du stå hårt på ditt bud och säga att det är det som du är villig att ge.
    Om budningarna har sian och dom har bråttom så kanske de tar ditt bud istället för att vänta på fler.

Svar på tråden Har hittat mitt drömhus,budgivning....