Inlägg från: Lynx36 |Visa alla inlägg
  • Lynx36

Jag gillar kvinnokläder..

Jag klär mig väl för att se bra ut i kvinnliga kläder men är tydligt man samtidigt. Jag undviker blommigt, rosa och volanger som inte skulle passa en kvinna i min ålder, Jag har kjol o kofta eller klänning men det är svårt att säga om det kan uppfattas som snyggt på en man. Jag har fått beröm av min flickvän för några kjolar som hon kunde tänka sig låna.

• Lynx36

På vintern är det lättare att välja kläder. Stickade klänningar, strumpbyxor, mörka kjolar o koftor. Lite tantigt kanske men jag är ju medelålders..
    Nu till sommaren är jag avundsjuk på kvinnor som kan ha en luftig sommarklänning men det är inte så snyggt på mig. Delvis för att jag är lång och delvis för att jag inte rakar benen. 

• Lynx36
    fluu skrev 2014-05-27 19:19:10 följande:
    Och varför i hela världen skulle det vara egoistiskt?  Du vill väl ändå vara med någon som älskar dig och accepterar sig oavsett vad du klär dig i? Har hon problem med en jäkla kjol förtjänar hon inte dig.
    Jag menar att jag är egoistisk i den mening att jag prövar hennes kärlek genom att klä mig kvinnligt - något som jag vet hon inte ser som ett plus. Jag vill inte mista henne och har därför dessa tankar om att hitta en balans mellan mina klädstilar.
  • Lynx36

Ja, tack alla som fört in tråden på att män kan vara snygga i klänning eller kjol - mer eller mindre då, men i alla fall.
    Min flickvän verkar på alla sätt vara bra på att ta mig som jag är så jag siktar på att bli än snyggare i klänning..

• Lynx36

Det blev väldigt små bilder men ger kanske en uppfattning om min klädstil.Inte jättesexigt kanske? Lite propert men inte jättetråkigt för det?
  • Lynx36

Inte min stil som du förstår. Jag vill om möjligt se bra ut i de kläder jag väljer för en kvinna i min ålder - inte försöka se ut som en liten flicka.

• Lynx36

Jo absolut är de feminina och det är väl i någon mening så jag vill se ut.
    Jag skulle kunna tänka mig en söt blommig sommarklänning med vid kjol men inte vara sötare än så.

• Lynx36
    taquine skrev 2014-05-29 12:58:24 följande:
    Detta borde vara något för dig TS , klassiska snygga kläder

Ja tack - det är klart min stil. Gillar även stickade klänningar med kraftigare strumpbyxor men den säsongen är ju över nu. Svårare att klä sig på sommaren. Rakar inte benen så korta kjolar blir inte snyggt. 
  • Lynx36

Tack för tips.
    Har köpt denna kjol till sommaren som är tillräckligt lång. Att hitta klänning som går ner till fötterna på mig verkar omöjligt.
    Den rosa klänningen ovan är jättefin men jag tror för kort.
  • Lynx36

Det kan ju vara ett alternativ men det jag verkligen letar efter är en klänning som skulle vara ner till fötterna på mig.
    Jag har köpt en maxiklänning på nätet som jag trodde var lång nog men det syns en bit hårigt underben tyvärr.
    Tänker du att maxikjolar är för unga tjejer? Den känns iaf bra på mig då den är fullängd..

• Lynx36
    dessan59 skrev 2014-05-30 12:59:17 följande:
    det här är svårt, jag skulle aldrig tycka om att min man skulle klä sig i kvinnokläder!

måste säga att du har en tålmodig fru/tjej, vet bara vad jag själv skulle tycka.
    Ja, det är svårt och ja, hon är tålmodig och väldigt bra!
    För hennes skull skulle jag kunna låta bli men som lyckligt är så är hon ok med att jag klär mig kvinnligt ibland.
Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..