• Anonym (hitta)

När uppdateras adressen på hitta.se?

Jag har en vän som flyttade för nästan ett halvår sedan och hennes adress på hitta.se är fortfarande inte uppdaterad, alltså det visas de gamla uppgifterna. Hur ofta eller när uppdateras uppgifterna om man inte uppdaterar dem själv?

• Svar på tråden När uppdateras adressen på hitta.se?
  • Amanda84

Den frågan har jag själv ställt några gånger. På hitta.se finns en adress där jag inte har bott på snart två år.

• ludor

ratsit.se är bra grejer.

gifte mig på en lördag. uppdaterads tisdagen efter.

• Amanda84
    ludor skrev 2014-05-28 05:48:13 följande:
    ratsit.se är bra grejer.
  • Noname00
    Amanda84 skrev 2014-05-28 05:33:04 följande:
    Den frågan har jag själv ställt några gånger. På hitta.se finns en adress där jag inte har bott på snart två år.
    Vad händer när du går in och klickar på "ändra uppgifter"?
  • Amanda84
    Noname00 skrev 2014-05-28 06:34:54 följande:
    Vad händer när du går in och klickar på "ändra uppgifter"?
    Har inte provat och visste inte att man kunde. Jag blev uppmärksammad på det för något år sedan och nu igen för några veckor sedan när en släkting skulle skicka ett paket och letade efter min adress.

Det konstiga är att både min gamla och min nya adress står med så att man skulle kunna tro att det finns två personer som har samma för- och efternamn som jag. Kan man ändra ändå eller ta bort?
  • Anonym (hitta)
    ludor skrev 2014-05-28 05:48:13 följande:
    ratsit.se är bra grejer.
    Ja, på ratsit, eniro, birthday och ... någon annan sida som jag tittade på är det en annan adress (den aktuella) men på hitta.se fortfarande den gamla.
  • Noname00
    Amanda84 skrev 2014-05-28 06:43:32 följande:
    Har inte provat och visste inte att man kunde. Jag blev uppmärksammad på det för något år sedan och nu igen för några veckor sedan när en släkting skulle skicka ett paket och letade efter min adress.

Det konstiga är att både min gamla och min nya adress står med så att man skulle kunna tro att det finns två personer som har samma för- och efternamn som jag. Kan man ändra ändå eller ta bort?
    Högst osannolikt att någon med samma namn skulle flyttat in på din andre, välj att ta bort den om det finns en annan post med den nya.
Svar på tråden När uppdateras adressen på hitta.se?