Inlägg från: Anonym (Kärlek) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kärlek)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-26 01:39:37 följande:
    Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav. Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

Känner igen fenomenet även om det inte handlar om it-dating. Flera manliga bekanta som gärna slänger sig med "kvinnor vill bara ha dåliga män, en snäll kille har ingen chans". Lite dumförklarar kvinnor för att de inte fastnar för dessa män. Vad de alla har gemensamt är att de inte är särskilt attraktiva (objektivt sett) och inte heller direkt framgångsrika. För den delen inte särskilt "snälla killar" heller, även om de inte heller är motsatsen. Alla kärar de förstås ner sig i de mest framgångsrika och attraktiva kvinnorna. Många gånger biter jag mig i tungan ja.
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.