Inlägg från: Jonasson |Visa alla inlägg
  • Jonasson

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Ha ha ha det här måste vara kvinnornas försvarstal på alla hundratals trådar där män klagar över alla ytliga träskpaddor.

Jag hävdar med en dåres envishet att visst finns det av bägge könen de som söker fitnesskroppar men som själva på sin höjd gör sittups med en chipspåse som morot men att det största problemet är att på dejtingsidorna blir även de värsta träskpaddorna så överösta med mail att dom tror sig vara gudinnor och därmed så blir stora segment med helt alldagliga killar utan. Träskpaddorna får killar över deras standard och killar som är alldagliga får djävligt svårt och de stackars fula satarna får ett helvete.

• Jonasson
    Anonym (...) skrev 2014-05-28 21:23:09 följande:
    Men internet är ju liksom inte allt. Varför skulle segmenten med icke-alldagliga killar nöja sig med träskpaddor? Det stämmer inte alls med verkligheten, där folk är ihop med personer i samma liga.
    Och i sånahär sammanhang får man det alltid att låta som att det är mängder av killar och bara några få tjejer. Så är det ju inte. Lika många killar som tjejer är i relationer.

Men nu pratade vi ju om nätet, självklart är det helt andra lagar som gäller i verkliga livet. Mitt tips till andra män är att sluta mata kvinnornas ego på nätet. Vi har inget att vinna på det.
  • Jonasson
    Anonym (...) skrev 2014-05-28 21:23:09 följande:
    Men internet är ju liksom inte allt. Varför skulle segmenten med icke-alldagliga killar nöja sig med träskpaddor? Det stämmer inte alls med verkligheten, där folk är ihop med personer i samma liga.
    Och i sånahär sammanhang får man det alltid att låta som att det är mängder av killar och bara några få tjejer. Så är det ju inte. Lika många killar som tjejer är i relationer.

Glömde en sak...

Nej det där med lika många är nog en sanning med modifikation. Vissa män med fördelaktigt utseende och/eller rätt social bakgrund och med rätt jobb avverkar många tjejer genom ha korta förhållanden. Det är det som skapar så många trådar om att män är otrogna svin och lata slapptaskar som inte bryr sig om sina kvinnor. Sedan finns det en grupp män som ständigt blir utan.
  • Jonasson
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-29 11:49:50 följande:
    Tror att många fått någon form av grandios uppfattning av sig själva från sin familj under uppväxten du kan bli vad du vill och få vad du vill bara du anstränger dig säkert sagt med goda intentioner och för att stärka självkänslan, en del har i vuxen ålder fortfarande kvar att de kan få vad de vill och tom förtjänar detta även när det gäller relationer.

Många verkar ha kvar ett infantilt beteende och blir lika arga för att någon tar de snygga tjejerna från dem eftersom de anser sig vara värda dessa eftersom de är skötsamma och snälla, att de har noll sociala färdigheter verkar de inte förstå och att de som de kallar för alfa -hannar har karisma som gör att människor dras till dem.

Ha ha ha ja om du tycker dessa alfa-hannar har karisma så säger ju det en hel del om dig. Är så jävla trött på puckade brudar som dras till avskum och sedan gråter ut på t e x FL. Finns väl tusentals sådana trådar.
  • Jonasson
    Chrill3 skrev 2014-05-30 11:07:30 följande:
    Jag håller på att ge upp. När man väl får kontakt med en tjej och snackar utanför kontakt sidan (chatapp eller sms) så dör intresset relativt snabbt hos tjejen. Det känns som tjejer har samma problem. De letar efter en "Brad pitt" med denna hära "omg, sikken sjukt snygg kille! Han har allt!!".

Måste också poängtera att jag är förbannad på de som har dessa hemsidor. Att de inte kan hålla en jämn könsfördelning på medlemmarna. Så det inte blir överflödigt med män. Blir mer seriöst

Det är bara sluta använda sidorna för oss män så kommer de per automatik sanera sig och vipps så har vi en dejtingsida med jämn könsfördelning eller där man inte kan skriva mer än låt oss säga 5 mail per dygn. Så länge stålarna rullar in gör ju självklart ägarna ingenting.

Lägg ner ett tag! Varför denna brådska att hitta någon?
  • Jonasson
    Chrill3 skrev 2014-05-30 11:53:41 följande:
    Brådska? Gjort detta i snart 3 år. Kallar de mer, grymt tålamod.

Kanske inte riktigt så. Men de känner väl att, de kan hela tiden få bättre.

Jag har varit singel i två år och före det så var det sexlöst länge i ett dött förhållande men trotts det så nätdejtar jag inte och när jag går ut så orkar jag inte ens dra på mig annat än ett par träningsbyxor. Så härligt att få sunka ner sig utan att bry sig om att någon kvinna ska se mig. Det är ju liksom inte så att alla mina bekymmer blir lösta för att jag får ett falskt fruntimmer som älskar mig under en tid Glad
  • Jonasson

Vojne vojne vilka långa utlägg!. Kan nog bli svårt att nå konsensus i detta ämne tror jag. Kan vi enas om att de allra flesta vill ha bättre än vad de kan få och att det medför att vissa sliter som djur för att uppnå detta medans andra lägger ner och låter livet ha sin gång. (läs blir utan sällskap Glad)

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.