Inlägg från: Elsa von Brabant |Visa alla inlägg
  • Elsa von Brabant

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-28 04:01:48 följande:
    Tänker likadant ang äldre män. När jag hängde på dejtingsajt som singel (är i förhållande nu) då avspisade jag ett gäng äldre herrar som blev väldigt paffa när jag frågade dem hur de hade sett på att bli kontaktade av 10 år äldre kvinnor. Var dessa intressanta enligt dem? "Nej, då förstår du kanske hur jag tänker - jag tänker exakt likadant", kontrade jag. När en av dem sen försökte tjata till sig en det ändå svarade jag att jag kan träffa honom den dag han dejtat en tio år äldre donna, och då endast för att analysera deras dejt. smile2.gifsmile2.gif

Exakt, myten lever vidare... Och så undrar man varför allt fler får autistiska diagnoser... smile5.gif

Intressant att männen tycker att de ser evigt unga ut. Räknas inte ölkagge, flint, högt hårfäste eller liknande som ålderstecken då, eller? Mig veterligen får kvinnorna iaf i de flesta fall behålla håret på huvudet. Man kan ju fråga sig hur heta männen hade tyckt att gummorna var om de vore skalliga dessutom. smile2.gif
    I och för sig blev jag ofta förälskad i äldre män när jag var ung. Både 20 och 25 år äldre. MEN - då var det ju praktexemplaren jag blev förälskad i: de stiliga, slanka, välvårdade, välklädda gentlemännen med "de grå tinningarnas charm" och bara lite lagom med erfarenhetsrynkor... Tyvärr är det ytterst få män i 45-50-årsåldern som ser ut så, utan de flesta HAR ju förfallit till flintis, ölmage, dubbelhakor, rynkor som inte ger någon känsla av mognad och erfarenhet utan enbart av ett härjat och förspillt liv, typ...
  • Elsa von Brabant
    FIame skrev 2014-05-28 07:21:38 följande:
    Beror på att mäns sexual market value peak är senare än kvinnornas. Inte så konstigt egentligen.

Men det låter snarare som ni är bittra över det, det behöver ni ju inte vara, ni får ju välja vem ni vill Solig

Solig
    Som sagt - DRÖMMEN för många unga kvinnor, kan säkert vara en James Bond i 40-45-årsåldern. Men så ser ju inte de flesta 40-45-åringar ut på riktigt... Utan då väljer man ju hellre en 25-årig man som i alla fall är smal och fräsch.
  • Elsa von Brabant
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-28 08:11:46 följande:
    Och du är singel än, förstår jag? smile5.gif
  • Elsa von Brabant
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-28 15:12:17 följande:
    Kanske det, men man måste ju också attraheras fysiskt om man ska kunna tända på vad någon gör med en sexuellt. Jag har varit med killar som varit duktiga rent tekniskt i sängen, men om jag inte känt någon attraktion till dem rent fysiskt så kan jag ändå inte njuta av sexet. Anser därför inte att dement tekniska kunskaperna betyder allt.
    Jomen precis.
  • Elsa von Brabant

Anonym (Z) skrev 2014-05-28 16:05:08 följande:

Jag säger inte att alla yngre kvinnor gillar GC , men de yngre kvinnor som gillar äldre män föredrar oftast män som honom och inte överviktiga flintisar. ;)
    Personligen har jag aldrig gillat just George Clooney - jag ser honom bara som en kortväxt (jo han ÄR faktiskt kortväxt) latino, och sådana går det ju 13 på dussinet av i Italien och Spanien. Men jag håller med din andemening - tänk Harrison Ford, Gary Cooper, Cary Grant, Sean Connery, Timothy Dalton m.fl. när de var mellan 40 o 50! Tungan ute
  • Elsa von Brabant

ErnstHugo skrev 2014-05-28 20:24:29 följande:

Kan du tänka dig smile1.gif teknik utan attraktion funkar inte med kvinnor heller.
    Är det så..?

Med denne herre behövs inte mycket teknik!

(Ser du vem det är - såg att du också gillar opera..?)
  • Elsa von Brabant

Anonym (Arne Anka) skrev 2014-05-28 20:37:04 följande:
    Så, man måste alltså ha specifika gener för att kunna vara attraktiv?
    Som det låter på kvinnorna i den här tråden måste man ha håret kvar vilket är omöjligt att styra över själv. Att ta vara på sitt utseende kan jag köpa (även om det är omanligt enligt en annna tråd här), men det ni säger är alltså att vissa män är rökta p.g.a. sina gener.

Undrar hur det skulle tas emot om man att bara tjejer med stora naturliga bröst är kvinnliga?
    Håret kvar är inte nödvändigt för mig i alla fall.
  • Elsa von Brabant
    Anonym (Z) skrev 2014-05-28 20:44:50 följande:

Det är också skillnad om det är en gubbig man med flint högst upp och långt hår på sidorna eller en manlig sexig man med rakad huvud. Gustaf Skarsgård är rätt sexig med. Börjar en man tappa håret är det bättre att raka av håret.
    Jo, där håller jag med. Det absolut värsta är när de försöker kamma över flinten med tunna, långa testar från var sitt håll... sidledes.
  • Elsa von Brabant

...ibland när man läser här, undrar man hur vi lyckas fortplanta arten överhuvudaget...

• Elsa von Brabant
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-29 18:07:19 följande:
    Det du kallar för alfahannar är inte som är de riktiga alfahannarna, en riktig alfahanne är en person som andra både män och kvinnor vill umgås med, de behandlar andra med respekt och får respekt tillbaka, det är de personerna som är informella ledare som är bra att styra upp det mesta. 
    Kriminella våldsverkare är inga alfahannar, de som styr andra genom att vara hotfulla är inga alfahannar.
    Jag läste en uppställning enligt vilken det fanns fyra typer av män: kall Alfa, varm Alfa, kall Beta och varm Beta. Jag tycker att det stämmer mycket bra, även om många naturligtvis är på gränsen också.

Kall Alfa - det är just de här hårda, elaka, kriminella typerna. Men starka och manliga, och det är DET som attraherar kvinnor, som inte har vett att se riskerna med det "farliga". Typ ledaren för ett motorcykelgäng eller en rånarliga, eller det balla gänget på högstadieskolan. De vet hur de ska behandla kvinnor för att få dem att känna sig uppvaktade och åtrådda - men försöker kvinnan lämna honom, så blir det farligt!

Varm Alfa - också starka och manliga, men de använder inte de förmågorna till att göra ont utan till att göra gott. Ofta arbetar de som poliser, brandmän eller ambulanssjukvårdare, eller - om de även är teoretiskt begåvade - till att göra karriär inom näringslivet. Men de kan också använda sina goda ledaregenskaper som socialarbetare, präster eller liknande människovårdande ledarroller.

Kall Beta - detta är de omanliga, svaga, undfallande och för kvinnor oattraktiva och frånstötande män, som kan ta till ett vapen och gå ut och skjuta någon för att de känner sig illa behandlade av livet och människorna...

Varm Beta - detta är de snälla, mysiga, trevliga och pålitliga, men lite mesiga och konflikträdda kompiskillarna. De bör inte ha ansvar för andra människor, och får det det ändå (t.ex. på sina teoretiska meriter, om de skaffat sig en god utbildning) så går det ofta galet. Man tycker som kvinna om dem - men man blir inte kär i dem, och det pirrar varken i magen eller längre ner!

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.