Inlägg från: Anonym (tål ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tål ej)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Anonym (Arne Anka) skrev 2014-05-31 00:17:51 följande:

Har en kompis som skaffade en thailänska. Han är inte snygg men hur snäll som helst och nu har han snyggast och trevligast kvinna av alla.
    Många tjejer snackar skit om henne men de är bara sura för att hon är snyggare än dom. De ville ju inte ha honom så vad fan skulle han göra?
    Man kanske skulle skaffa en själv? smile5.gif
    Ja vad gnäller de för när de ratade honom?!! Om han nu träffat någon så är det väl positivt, men uppenbart inte för att det är en thailändska. Hade det varit en blond överviktig västerländsk tjej så hade de glädjs. Det kallas rasism. Bara för att hon är thailändskt och råkar vara snygg så snackas det väl om att "han kan inte få en riktig svensk kvinna med skinn på näsan". Jäkla hypocrites. 
  • Anonym (tål ej)
    Anonym (000) skrev 2014-06-01 21:08:31 följande:
    Oj, jag känner ingen man som tycker thailändskor är fina. Tror det är ganska ovanligt att svenska män gillar asiater?

Personligen har jag en thailändsk tjejkompis som är ett undantag - hon är nämligen ganska söt.
    Må så vara, lika lite som svenska män gillar afrikanska eller arabiska kvinnor. Men det finns. Sedan tycker jag det låter nedvärderande att prata sådär om att de gillar ett visst folkslag. Du har inte tänkt på att de¨ssa kvinnor är individer med egna personligheter? Alla är inte kopior. Handlar knappast om att den går in för att träffa något specifikt folkslag eller nationalitet, snarare att slumpen avgöra att man träffar någon man tycker om. Om det råkar vara en asiatisk kvinna, vilka ser mycket olika ut beroende på vatifrån de kommer, eller en afrikan, fine. Dra inte alla över en kam. 
  • Anonym (tål ej)
    Anonym (anonym) skrev 2014-06-01 23:02:38 följande:
    Det är konstigt att man inte ser en massa män som ser bra ut tillsammans med asiatiskor det borde man rimligtvis se om så många helt vanliga män som kan välja hellre väljer en kvinna från Thailand som inte kan språket eller från något annat land långt bort som de mer eller mindre åkt på semester och hämtat. Att människor som arbetar med diverse projekt i Asien, Afrika eller någon annanstans träffar någon och blir förälskat är däremot inte speciellt konstigt.
    Kanske därför att det inte finns så många svenska-asiatiska par i Sverige, såsom helsvenska par. Ingen mångfald. 
  • Anonym (tål ej)
    Phalaenopsis skrev 2014-06-02 00:23:24 följande:
    Visst finns det mähän i Sverige också. Men de är inte importerade med returrätt inom två år ifall de skulle kaxa upp sig mot mannen. Det är inte den unga importerade asiatiska tjejen som är problemet - det är mannen.

Tyvärr ser en adopterad asiatisk-svensk tjej med sin far precis likadant ut som en man med sin importerade och hälften så gamla fru. Jag beklagar att du råkat ut för tråkiga attityder.
    Det känns faktiskt förjävligt att jag som adopterad koreansk kvinna i Sverige ska behöva möta dessa fördomar och förakt från min omgivning. Jag är svensk men accepteras inte. Sedan tycker jag att det inte alls ser likadant ut när en adopterad koreansk kvinna med sin svenska äldre far går omkring, som när en svensk äldre man går omkring med sin yngre thailändska fru, då koreaner och thailändare inte alls ser särskilt lika ut! I jämförelse med en norska och en marockanska. De är mörkare och har andra fysiska ansiktsdrag. 
  • Anonym (tål ej)
    Anonym (XX) skrev 2014-06-02 15:41:40 följande:
    Plugga på så de kan fortsätta komma med kategoriska fördomar baserat på "ras" istället på fakta? Bara att undvika att göra det på koreanskor men fortsätta göra det på thailändskor?

Som sagt, SD släng er i väggen, här finns de riktiga rasisterna.
    Nej, men om man syftar på thailändskor sk importfruar, så är det ju en fördel om man kan se skillnad på en thailändska och en koreanska, då det är uppenbara fysiska skillnader. Inte dra alla kvinnor från Asien över en kam.
  • Anonym (tål ej)
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-03 17:16:48 följande:
    Hmmm... kan DU se skillnad på svenskar och finländare..? JAG brukar oftast se skillnad på olika asiatiska nationaliteter (och likaså olika afrikanska nationaliteter), men det är nog ovanligt att västerlänningar kan det.
    Jag kan ofta se skillnad på en svensk och en finländare. Men det du skrev nyss tyder på¨att du inte vet ett skit om vad du pratar om. Det är betydligt större skillnad på en thailändare och en korean än en svensk och en finne! Det tar 9 timmar att fluga från Thailand till Sydkorea och de har helt olika klimat, miljö, folkslag och kultur. Det är som att säga, kan du inte se skillnad på en norrman och en libanes! 
  • Anonym (tål ej)
    themia skrev 2014-06-03 23:26:58 följande:
    Detta är inbillning eftersom spridningen inom grupperna är större än den genomsnittliga skillnaden mellan grupperna.
    Må så vara när det handlar om länder som är geografiskt nära varandra såsom i norra Europa, men när vi pratar om Thailand och Sydkorea så är det större skillnad mellan grupperna än inom grupperna. 
  • Anonym (tål ej)
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-04 19:40:22 följande:
    Det är du som inte vet vad du talar om. Svenskar är germaner och kom till Sverige väster/söderifrån. Finländare är ett finnurgiskt folk, som har en hel de gemensamt med samer. De kom till Finland Österifrån. Sedan har det naturligtvis skett en del blandning genom alla århundradena - men det har det ju mellan olika asiatiska folk också. 

Bland annat på kindbenens form och ögonens placering i ögonhålorna, går det att se skillnad på finländare och svenskar. Riktigt vitblonda barn och vuxna, är också oftare finländare än svenskar.
    Jag vet mycket väl att svenskar och finnar är olika folkslag, men det är betydligt större skillnad mellan en korean och en thailändare än en svensk och en finne med tanke på de geografiska avståndet. Blandingar har inte skett mellan koreaner och thailändare såsom mellan svenskar och finnar.
  • Anonym (tål ej)
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-06 06:34:49 följande:
    Jag KAN som sagt se skillnaden på koreaner och thailändare, men jag tycker inte att det är så konstigt att medelsvensson inte kan det. För det första är det ju ingen skillnad alls i färgerna. Helt clear-cut är det för övrigt inte heller: jag har t.ex. stött på BÅDE sydkoreaner OCH thailändare som har haft väldigt breda ansikten, grova drag och satta kroppar... vilket ju inte stämmer med "drömbilden" av asiater som slanka och finlemmande med lång, smal hals och finskurna drag.
    Vad snackar du för skit? Thailändare och koreaner har visst skillnad i färgerna. Visst finns det ljusa thailändare och mörka koreaner, men generellt är thailändare mörkare vilket inte är konstigt med tanke på att Thailand ligger vid ekvatorn. Men framförallt har tgailändare och koreaner olika fysiska ansiktsdrag. Din skit om någon drömbild finns inte. Den existerar i ditt huvud, ingen annan har den sk drömbilden, men du kan inte förneka att östasiater generellt är mindre och mer finlemmade än västerlänningar. Åk till Sydkorea så ser du det. Bara för att du sett enstaka adopterade koreaner i Sverige som råkat vara mer satta i kroppen säger inte ett skit.
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:06:15 följande:
    Ingen annan har den sk drömbilden att asiater är finlemmade, men man kan inte förneka att östasiater generellt är mer finlemmade än västerlänningar...?
    Ja var säger jag emot mig själv? Bara för att asiater generellt är mer finlemmade än västerlänningar så är det ingen DRÖMBILD! Kolla medellängden och medellvikten bara. Bara för att afrikaner generellt sett är svartare än västerlänningar så är det ingen drömbild heller. Finns nog fakta på det med.
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:13:46 följande:
    Vad tror du Elsa menade med drömbild?
    Att det är en drömbild, en påhittad föreställning som inte har verklighetsförankring. Lätt att få det om folk som bor längre bort i världen.
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:21:36 följande:
    Det tror jag inte hon menade. Jag tror hon menade att asiater generellt är finlemmade, men inte alltid. Och att de som inte är det bryter mot hur vissa fått för sig att alla asiater måste se ut. 
    Är det någon stor nyhet att det även finns asiater som inte är finlemmade??? Vore ju helt befängt om det inte fanns större, mer satta och grova asiater. Läser man vad hon skrev så låter det som att bara för att hon sett asiater som inte stämmer in med någon stereotypisk drömbild så motbevisar det något.
  • Anonym (tål ej)
    Benepee skrev 2014-06-07 21:46:04 följande:
    Hon tar satta asiater som ett exempel på att det inte är en exakt vetenskap att se vilken nationalitet någon har: "Helt clear-cut är det för övrigt inte heller"
    Nej hon menar specifikt asiater. Hon ville motbevisa att asiater inte är finlemmade för att hon sett asiater i Sverige som varit det motsatta. Hon lever i en drömbild om hon på något sätt tror att folk tror att alla asiater är finlemmade, vilket alla givetvis inte är då alla är olika där med. I en och samma befolkning så finns det självklart spridningar. 
  • Anonym (tål ej)
    Anonym (Ost) skrev 2014-06-08 15:02:49 följande:

Men precis kan vi gå tillbaka till ämnet och sluta med allt jävla OT snack. De som vill diskutera hur stor skillnad det är mellan folkgrupper inom folkgrupperna kan skapa en egen tråd om just detta ämne. Samma med er som vill diskutera rasism mot asiater gör gärna det, men i en anna tråd.
    Det var ju inte så att vi bara började diskutera skillnader folkgrupper, utan det var någon som började skriva att de fula killar som blir ratade av snyggingar är de som letar upp en thailändska. Det ena har lett till det andra.  På den vägen är det. Dessutom så är det ju inga andra som skriver i tråden så vad gör det att det blev lite off topic? Diskussioner brukar leda in på lite annat. Om du vill gnälla lam du göra det någon annanstans.
  • Anonym (tål ej)
    Anonym (Ost) skrev 2014-06-08 15:47:48 följande:

Andra hade skrivit i tråden om de inte hade känt att det blev indragna i en diskution om rasismen mot asiater. För så fort jg märker att tråden börjar handla om rasism så brukar jag lämna och jag vet flera som gör samma sak. Återigen vill ni diskutera det gör det i en annan tråd, jag kan t.o.m. skapa en åt er om ni vill det. Dessutom så kom det från ingenstans en kille skrev att hans kompis hade börjat dejta en asiat och då hade alla svenska tjeer blivit sura. Då kommer nästa person och berättar hur jobbigt det är att vara adopterad asiat (vilket det säkert är jag har ingen uppfattning om det) för alla svenska tjeer var rasister mot asiatiska tjejer för att de var mycket snyggare och de var avundsjuka. Dessutom så såg folk inte skillnad på olika folkslag från asien (vilket säkert också är sant återigen jag har ingen uppfattning) och sedan började alla diskutera hur lika eller olika olika folkslag är. Det har ingenting att göra med "ful killar som raggar på snygga tjejer och sedan blir bittra" vilket är vad trådstarten heter och vad tråden handlar(de) om.
    Var har någon skrivit att de är mycket snyggare och att alla är avundsjuka? Sluta hitta på. Jag tror knappast att personen tycker att det är jobbigt att vara adopterad asiat för att hon tror alla skulle vara avundsjuka. Det var en svensk kvinna som skrev att det är män som raggar på snyggingar och blir ratade som blir bittra, och som sedan skaffar sig thailändska tjejer. DET var off-topic. 
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.