• eniway

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

themia skrev 2014-05-31 09:32:47 följande:
    Fin uppräkning där, men glömde du inte några framträdande egenskaper som dessa män gillar hos asiatiska kvinnor?
    Som undergivenhet, lydnad, självförnekelse och beroende t.ex.
    En kvinna som genom sin situation i ett främmande land saknar möjlighet att ställa krav.

Tänk dig själv i den situationen - skulle du trivas?
    Asiatiska kvinnor? Vilka menar du då exakt? Menar du thailändska så skriv thailändska kvinnor. Du kan inte dra alla sk asiatiska kvinnor över en kam att de har specifika egenskaper då Asien är stort och alla är individer, precis som här. Skulle säga detsamma till dig som du skrev "fin uppräkning där", för du kan inte på allvar mena att alla tjejer/kvinnor med ursprung i Asien är exakt likadana med som du nämnde undergivenhet, lydnad och självförnekelse, vad fan är det för skit och hyckleri? 

Jag är adopterad från Sydkorea och jag fattar inte att så många svenska kvinnor hyser detta förakt mot astaiska kvinnor. Nu är inte Thailand och Sydkorea samma land, men det har uppenbart inte hindrat svenskar från att döma ut mig med. Till och med jag som adopterad har stött på det, och eftersom jag är en sk svensk kvinna med självständighet som inte är undergiven på något sätt, så kan jag inte annat än tolka det som en form av rasism och diskiminering från "svenska" kvinnors sida. Ni skiter fullständigt i vilket land i Asien det är eller om jag är uppväxt av svenska föräldrar, för allt ni ser är en sk asiatisk kvinna. ska jag som adopterad behöva leta upp en asiatisk man i Sverige för att slippa ert förakt? 
  • eniway
    themia skrev 2014-06-01 20:48:43 följande:
    Om du hade läst inlägget från Elsa av Brabant, som jag svarade på, så hade du kanske förstått min synpunkt i stället för att läsa in åsikter jag helt tar avstånd ifrån!

Jag är feminist och har verkligen inget förakt för några kvinnor, oavsett varifrån de kommer, tvärtom!

Men jag känner stort förakt för de män som reser till östra Asien för att skaffa kvinnor, män som lever med en myt att alla asiatiska kvinnor är undergivna och bara lever för att behaga sin man.
    Det handlar om män som inte klarar av att hantera en vuxen självständig kvinna.

Jag har aldrig mött någon kvinna som hyser förakt mot asiatiska kvinnor, som du påstår. Kanske har du haft otur, vilket jag beklagar.
    Du har all rätt att känna dig lika hemma här som alla dina svenska systrar, oavsett var i världen de är födda.
    Fast nu har ju inte alla svenska män som är tillsammans med en asiatisk kvinna rest till Asien på det sätt som du påstår, utan kanske träffat henne i Sverige, exmpelvis som mig som är adopterad. Sedan är inte Thailand östra Asien utan Sydostasien. Dessutom, hur vet du att alla svenska män lever med denna myt? Jag tycker snarare dte verkar som om många svenska kvinnor lever men en myt om att svenska män tänker så, men jag har då aldrig varit med om detta. Sedan skriver du att detta är män som inte klarar av att hantera en vuxen självständig kvinna, vilket jag tycker är förolämpande. Du menar då att alla kvinnor i östra Asien inte är vuxna eller självständiga?! Jag har stött på lika många icke självständiga sk svenska tjejer i Sverige som int eär självständiga eller vuxna för den delen. Det känns som om många svenska kvinnor hyser ett förakt mot alla män med asiatiska kvinnor, adopterade eller ej, för att ni känner er ratade. Hur ska jag då kunna se er som medsystrar när ni praktiskt taget hyser ett förakt för mitt asiatiska utseende?
  • eniway
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-06 06:34:49 följande:
    Jag KAN som sagt se skillnaden på koreaner och thailändare, men jag tycker inte att det är så konstigt att medelsvensson inte kan det. För det första är det ju ingen skillnad alls i färgerna. Helt clear-cut är det för övrigt inte heller: jag har t.ex. stött på BÅDE sydkoreaner OCH thailändare som har haft väldigt breda ansikten, grova drag och satta kroppar... vilket ju inte stämmer med "drömbilden" av asiater som slanka och finlemmande med lång, smal hals och finskurna drag.
    Men snälla, barta för att du sett enstaka asiater i Sverige som inte stämmer in med någon sk drömbild? så säger inte det mycket. Miljoner människor bor i Asien och alla ser olika ut. Finns långa, korta, tjocka, smala, satta, slanka, finlemmade etc. Men att asiater är mindre överlag är ju vedertaget. Mycket lustig slutsats av dig. 
  • eniway
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-06 06:34:49 följande:
    Jag KAN som sagt se skillnaden på koreaner och thailändare, men jag tycker inte att det är så konstigt att medelsvensson inte kan det. För det första är det ju ingen skillnad alls i färgerna. Helt clear-cut är det för övrigt inte heller: jag har t.ex. stött på BÅDE sydkoreaner OCH thailändare som har haft väldigt breda ansikten, grova drag och satta kroppar... vilket ju inte stämmer med "drömbilden" av asiater som slanka och finlemmande med lång, smal hals och finskurna drag.
    Jag har givetvis sett korta, satta och mycket oattraktiva svenskar som inte stämmer in på "drömbilden" som vissa utlänningar har om att alla svenskar är långa, ståtliga med vackra kvinnor överallt. Men det säger inte något alls ju, lika lite som att bara för att du i Sverige sett några asiater som varit satta med breda ansikten, som inte stämmer in med någon "drömbild" som jag inte tror folk har. Det finns korta svenskar och det finns långa östasiater, men överlag så är svenskar längre och större och östasiater kortare och mer finlemmade. 
  • eniway
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-08 18:08:41 följande:
    Att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare än svenskor håller jag inte med om alls.
    Asiatiska tjejer brukar oftast vara mindre men det är en annan grej.
    Finns skönheter inom alla människoraser.

Män som blir bittra på svenska tjejer brukar ju trösta sig med att de asiatiska tjejerna är finare och kvinnligare men i själva verket ligger felet hos mannen (han uppfyller inte de manliga kriterierna i svenska mått mätt för att få en svensk kvinna).
    Suck. Samma visa igen. Är det NÅGON asiatisk tjej som har påstått att de är snyggare än "svenska" kvinnor? Eller för den delen i denna tråden? INGEN har påstått det. Det enda jag som adopterad från Sydkorea påstod var att östasiatiska tjejer överlag är mindre byggda, men jag har samtidigt framhållit att det givetvis finns långa, stora, grövre och satta kvinnor däifrån med, liksom det finns korta, mindre byggda här med! Som jag sa, det finns variationer inom alla folkgrupper, konstigt vore annars. Jag undrar VEM det är här som påstått att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare. Som jag uppfattar det så verkar många av er gå något slags obefogat försvar om att "asiatiska tjejer är inte alls snyggare" när ingen har påstått att det skulle vara så heller. 

Jag tror inte att de tröstar sig med att de är finare och kvinnligare, utan att de i såfall söker sig någon anna stans om de inte får napp på hemmaplan. Jag som svensk då? Antar att du inte räknar med mig som svensk kvinna heller, utan en asiatisk kvinna. Det är snarare sådana som du som gör skillnad och INTE ser svenska tjejer med asiatiskt utseende som jämlikar. Det du skrev tyder på det. 
  • eniway
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-08 18:08:41 följande:
    Att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare än svenskor håller jag inte med om alls.
    Asiatiska tjejer brukar oftast vara mindre men det är en annan grej.
    Finns skönheter inom alla människoraser.

Män som blir bittra på svenska tjejer brukar ju trösta sig med att de asiatiska tjejerna är finare och kvinnligare men i själva verket ligger felet hos mannen (han uppfyller inte de manliga kriterierna i svenska mått mätt för att få en svensk kvinna).
    Dessutom, vad du tycker spelar ingen roll. Skönhet är subjektivt. Om det finns någon som uppskattar ett asiatiskt utseende, har du problem med det? Jag har inga problem med att någon föredrar blondiner, rödhåriga, brunetter, liksom långa eller whatsoever. Alla har olika smaker! Problemet evrkar vara att OM någon kille skulle säga att de uppskattar ett "asiatiskt" utseende så kommer sådana som du och gapar "asiatiska tjejer är inte snyggare än svenska tjejer"! Som om allt är svart eller vitt! Så polariserande. Att någon tycker något utseende är fint innebär inte att de måste rentav rata något annat. Känns meningslöst att ens behöva skriva det. 
  • eniway
    Anonym (Ost) skrev 2014-06-08 15:47:48 följande:

Andra hade skrivit i tråden om de inte hade känt att det blev indragna i en diskution om rasismen mot asiater. För så fort jg märker att tråden börjar handla om rasism så brukar jag lämna och jag vet flera som gör samma sak. Återigen vill ni diskutera det gör det i en annan tråd, jag kan t.o.m. skapa en åt er om ni vill det. Dessutom så kom det från ingenstans en kille skrev att hans kompis hade börjat dejta en asiat och då hade alla svenska tjeer blivit sura. Då kommer nästa person och berättar hur jobbigt det är att vara adopterad asiat (vilket det säkert är jag har ingen uppfattning om det) för alla svenska tjeer var rasister mot asiatiska tjejer för att de var mycket snyggare och de var avundsjuka. Dessutom så såg folk inte skillnad på olika folkslag från asien (vilket säkert också är sant återigen jag har ingen uppfattning) och sedan började alla diskutera hur lika eller olika olika folkslag är. Det har ingenting att göra med "ful killar som raggar på snygga tjejer och sedan blir bittra" vilket är vad trådstarten heter och vad tråden handlar(de) om.
    Du verkar inte ha lämnat tråden alls!? Du verkar har följt den rätt väl med tanke på förloppet du precis radade upp. Däremot verkar du har du läst det du vill höra och inte det som faktiskt skrevs. Jag var den som skrev att jag var adopterad från Sydkorea, men ingenstans har jag skrivit att det är jobbigt att vara adopterad eller att det isåfall skulle bero på att jag anser att alla svenska tjejer är rasister och avundsjuka mot asiatiska tjejer för att vi skulle vara snyggare!! Blir rentav förbannad av att du hittar på och raljerar kvalificerat påhitt. Och med tanke på det du skrev så ser du ju knappast mig som adopterad som en svensk tjej och jämlike heller för den delen, utan grupperar in mig som en asiatisk tjej mot sk svenska tjejer. Tack för den du. 

Off-topic, men vill försvara mig och klargöra detta för sådana som du drar slutsatser av saker som figurerar i ditt eget huvud.
  • eniway
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-14 09:38:32 följande:

Har inga problem med asiatiska tjejer.
    Tycker själv att de är söta.
    Att jag skrev att de inte är snyggare än tex svenska tjejer skrev jag för att det har klagats ganska fett på oss svenska tjejer här på FL och att de tycker att asiatiska tjejer är snyggare.
    Dessa män jag syftat på är bittra män som inte alls haft framgång hos svenska tjejer.
    Med andra ord är svenska tjejer för dig sådana med enbart ett svenskt västerländskt utseende? Konstigt med tanke på hur Sverige ser ut idag. Jag tycker inte att många män har har klagat mycket på sk svenska tjejer här inne, inte i denna tråden i vilket fall. Visst finns säkert en och annan som har en åsikt. Men det känns som att så fort någon säger något negativt om tjejer i Sverige, (villka kan vara tjejer av alla möjliga etniska folkslag idag) så tar många åt sig personligen, går i försvar direkt och vänder det emot tjejer med ett asiatiskt utseende! Tjejer som även är svenska tjejer. Oavsett om vissa män inte har haft framgång hos kvinnor i Sverige så är det lågt att börja dra upp löjkiga oväsentligheter som att asiatiska tjejer minsann inte är snyggare, som om det skulle spela någon roll. 
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.