Inlägg från: Anonym (Pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pia)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Kriya skrev 2014-05-26 22:55:48 följande:
    Är det verkligen något fel på en person som anser att han/hon är fullkomligt värd att älskas precis som han/hon är - med alla sina fel och brister? 

Ja eftersom de endast vill bli älskade av de allra snyggaste. De är väldigt fel ute!
  • Anonym (Pia)

Har märkt detta fenomen så ofta att jag tappat räkningen.
    Ligger nog i att männen lever efter ordspråket att männen åldras med behag men inte kvinnorna.
    De verkar tro att det har någon automatisk attraktionskraft och skönhet som hänger kvar utan att de förändras för all evighet. Inte blir de ju bättre av att de vet om att de kan bli pappor (även fast deras fertilitet och potens minskar) livet ut.
    Att de sedan säger sig ha barnasinnet kvar låter bara som en patetisk medelåldersmän med ålderskris.

• Anonym (Pia)
    ErnstHugo skrev 2014-05-27 17:31:21 följande:
    Ja är det någon som jag tycker verkar trevlig så tar jag kontakt även om det finns åldersskilnad. Lite det som var min poäng i det jag skrev. Om det gör mig otrevlig vet jag inte.

Skulle du kontakta en kvinna som är 10-15 år äldre än dig, som är en 5:a på en 10-gradig skala för att ge henne en chans? Man vet ju som sagt var inte hur hennes insida ser ut ;)
  • Anonym (Pia)
    Anonym (...) skrev 2014-05-29 12:04:19 följande:
    På sättet många bittra [manliga] evighetssinglar beskriver varför de vill ha en tjej, så framgår det ju att de egentligen är ute efter en terapeut, sexdocka och bekräftelsemaskin (som inte bara mirakulöst fixar deras sugiga situation idag, utan väger upp all misär de har levt i tidigare). Vilken välmående tjej vill offra sin värdefulla tid på att fixa en kille som mår dåligt? Vilken total energitjuv!

Och snällheten - att vara generös (syftar inte på pengar), ge energi, omtänksam, engagerad och gentlemannamässig - är liksom inte SÅ himla sällsynt hos män. Alla mina killkompisar, min partner, mina bröder, min pappa och merparten av mina kollegor är såna. Snällhet är liksom en grundförutsättning, för att fixa personkemi krävs ju dessutom social kompetens, initiativförmåga, intressen och egenskaper som gör personen lockande unik.

Och glöm inte att hon måsta ha fotomodellsutseende enligt dessa killar.
    De nöjer sig inte med tjejer eller kvinnor som motsvarar sig själva.
  • Anonym (Pia)
    ErnstHugo skrev 2014-05-29 11:04:08 följande:
    Der är möjligt att det existerar män som resonerar och agerar i linje med sannas och TS beskrivning. Dock tror jag inte att de är så många att de utgör en egen kategori. Jag tror mina egna erfarenheter delas av betydligt fler än ovan beskrivna. Att som ganska normal både gällande utseende och kropp, där vi även med själklarhet tar hand om träning och annan kroppsvård, med självklarhet inte förväntar oss vara attraktiva i yngre kvinnors ögon. Att vi heller inte efter 40 förnekar oss själva utan kanske med ett större lugn och möjligen med en smula mognad till vår förvåning upptäcker att en del vackra unga kvinnor blir glada och trygga i vår närvaro, ja rentav konstigt nog tänder på oss. Denna känsla av förvåning tror jag är vanligare i den större kategorin "normala" män, jämfört med den av TS beskrivna bitterheten.

Tycker visst att det finns så många män av den sort som ts beskriver att de utgör en egen kategori.
    Kryllar ju verkligen av dem överallt.

Däremot så tror jag att det finns en monoritet av unga tjejer som känner sig trygga och tänder på äldre män runt 40 än de själva. Men självklart finns det något få procent.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Snart gammal.) skrev 2014-05-29 20:29:30 följande:
    Jag håller helt med TS, framförallt gällande ålder. Tänker mest på män som faktiskt haft långa relationer men efter en separation är "ute på marknaden igen" De verkar ha otroligt dålig koll på sig själva och tror gärna att tjejer ska se ut precis som när de var ute och raggade sist. Att som femtioåring man gå på dejt med en jämnårig kvinna är att betrakta som en barmhärtighetsgest och verkligen pinsamt om hon skulle få för sig att det skulle kunna bli något. Själv sitter de där med sina begynnande (eller färdiga) flintar, och extra kilon helt utan självkritik.

Precis!
    Han verkar tro att hon fått "första priset" för att hon fått umgåtts med honom en kväll. Jippie!
    Han verkar inte ha en susning om att hon kanske tycket att det är HON som har bytt ner sig till en patetisk jämngammal gubbe utan självinsikt.
    Att hon skulle kunna dumpa honom eller få en yngre kille om än bara för ett ons finns inte i hans världsbild.
    Det värsta är att han blir förvånad när sånt händer. Hallå!
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Arne Anka) skrev 2014-05-29 21:54:08 följande:

Titta på vilken nätdatingsite eller vilken krog som helst. Kvinnorna har mycket lättare att hitta en man än männen att hitta en kvinna.
    Jag gissar att det är det han syftar på.

Men nu är vi ju där igen!
    Spelar ju ingen roll när det kryllar av män som inte passar oss.
    Dvs äldre män ca 15 år äldre, fulla killar, slafsiga män...
    Ibland kan det dyka upp en kille som passar oss men alla verkar ha någon form av anknytningsproblem och försvinner efter ett tag.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Arne Anka) skrev 2014-05-29 22:08:42 följande:

Det kanske är sant då jag inte kollat in konkurensen men kvinnorna är inte av högre kvalite men förväntar sig uppenbarligen män högt över deras egen nivå. De enda som ens tittat på min profil är 10 år äldre än mig och inte välbevarade. De som ser normala ut svarar inte ens på tilltal. Detta trots att jag ser normal ut och är inte överviktig. Jag är dock inte bitter utan påpekar bara att de som siktar över sin egen nivå är enligt min erfarenhet kvinnorna. Eftersom att det är ett stort överskott på män lyckas de däremot oftare än männen som gör likadant. De män som söker efter någon på sin egen nivå har inte en chans.

Det är inte lätt för oss tjejer som har barn heller.
    Spelar ingen roll om vi ser ut som Jessica Alba, barnen är äldre och man har dem på halvtid.
    Män är oerhört känsliga angående andras barn medans de bara förväntar sig att tjejer skall älska och bara ta till sig hans barn hur lätt som helst.
    Vad förväntar de sig egentligen?

Sedan skall vi inte glömma att relationsfobi är ett extremt manligt fenomen.
    Så även om vi tjejer får till det ibland blir det sällan någon bestående lycka.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-05-29 22:01:17 följande:

Det stämmer inte alls. Jag som icke-snygg tjej hittar ingen på krogen. Ni män sitter bara och suktar efter unga, snugga tjejer som är "out of your league"

Och som snygg tjej är man bara ett "töm och glöm" Kräks
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-29 22:49:45 följande:
    Tack vare alla kvinnor som lurar av männen spermier när de är i full färd med att upprätthålla sin relationsfobi, kanske? smile5.gif Hihi!
    Och tack vare männens kåthet som gör att de kan sätta på tjejer de till och med tycker är otrevliga eftersom männen vill ha fittfriktion och kvinnorna en djup relation.

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.