Inlägg från: Anonym (Klumpen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klumpen)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-26 01:39:37 följande:
    Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav. Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.
    Det där känner jag igen! Det hänger ju en del såna män här på FL också. Jodå. Endast 10-poängare duger. De ratar tjejer som är mindre snygga men klagar när de snygga tjejerna gör samma sak och ratar dem.
  • Anonym (Klumpen)
    Anonym (xyz) skrev 2014-05-26 11:08:19 följande:
    Precis och något som är väldigt provocerande är att dessa typer sedan söker empati Obestämd
    Själv tänker jag "Vad säger det om vårt samhälle?" Har vi gullat med dessa Quasimodos för länge? Borde vi kapat skeppet innan den hunnit i hamn? När isf? Är det media kanske? Vi känner ju alla till komediserier där mamman i familjen är en nätt liten ung kvinna med snyggt ansikte och pappan är lönnfet och kal på huvudet och ser åtminstone 10-15 år äldre än kvinnan...ehm, någonstans gick det ju snett iallafall.
    Och filmer som Hitch där fula killar får lära sig hur man får (snygga) tjejer eller The Nutty Professor där en fet man får till det med en smal och supersnygg tjej (för man ska ju inte vara ytlig). Det hade ju varit uppfriskande med en film om en ful eller alldaglig tjej som lyckas bli ihop med en riktigt snygg hunk!
  • Anonym (Klumpen)
    Anonym (Z) skrev 2014-05-26 11:37:12 följande:

Jane Eyre fick sin Rochester i alla fall.
    En bok skriven av en kvinna...
  • Anonym (Klumpen)
    Anonym (Z) skrev 2014-05-26 13:17:45 följande:

Tycker du att männen som beskrevs här har fina personligheter? De som endast vill ha snygga tjejer? Som tycker att kvinnor som inte är unga och snygga duger inte? Jag hör också till de snyggare ( jag jobbar som model , så det är inte jag själv som tycker jag är snygg ) , men jag skulle inte dejta en ytlig man varken snygg eller ful som endast vill ha modellsnygga tjejer och väljer partner efter utseendet .
  • Anonym (Klumpen)
    Daniel12 skrev 2014-05-26 13:51:56 följande:
    Generellt brukar det ju vara så att snygga tjejer har en frånvaro av "riktiga" intressen. De lever mer eller mindre på sin snygghet och skaffar sig en attityd i stil med "Youre not good enough for me". De sätter ribban mycket högt och det är få killar som faller igenom det finmaskiga nätet. Hur ofta stöter man t.ex. inte på deras nedvärderande attityd mot nördiga eller mindre attraktiva killar? Nej det ska vara mannen med stort M, med super-pepsodent-smilet, skrattgropar och fotomodells-approachen, jfr valfri Ellos-katalog..
    Och då kan man ju satsa på oss vanliga tjejer istället.
  • Anonym (Klumpen)
    Kriya skrev 2014-05-26 23:04:37 följande:
    TS, existerar verkligen någon sådan människa? Hur har du i så fall fått så omfattande erfarenhet av sådana sällsynta personer?
    Jag känner några stycken, ja. Några är över 50, lite lönnfeta och tunnhåriga, och singlar och letar efter perfekt snygga tjejer på max 30. Lycka till!
  • Anonym (Klumpen)
    Anonym (Z) skrev 2014-05-26 23:10:06 följande:

Ja , om han/hon själv endast accepterar en "perfekt" man/kvinna och tycker att de flesta inte är tillräckligt bra för honom/henne. Vill man bli älskad med alla sina fel och brister får man älska andra med alla sina fel och brister.
  • Anonym (Klumpen)
    Anonym (Teori) skrev 2014-05-27 10:14:32 följande:
    Det är likadant med ensamma kvinnor i min erfarenhet. De är inte så snygga själva, men pratar med avsmak om att det varit "bara fula" män på t.ex. ett dansställe...

Jag har en teori om det. Jag tror att människor som är ensamma länge - varken har partner eller ett aktivt socialt liv - dels ersätter partnern med fantasier (och ska man ändå ha en drömpartner, så tar man förstås det snyggaste, typ någon kändis!). Samt att de inte deltar i det normala sociala spelet mellan kvinnor och män, och därför aldrig upplever det där att man plötsligt kan bli kär i någon för att HAN är HAN. Även om han inte är bildskön efter en mall.

De kommer längre och längre ifrån verkligheten, och fantasierna blir bara mer och mer överdrivna och overkliga.
    Ja, en del kvinnor som varit singlar länge blir också orealistiskt kräsna. Jag var på en möhippa en gång där brudens singelväninnor, kvinnor mellan 35 och 45, klagade på det dåliga utbudet. De vill ha män som tränar, men inte för mycket. Han ska ha håret kvar, ha ett bra och välavlönat jobb, men absolut inte skryta om det. Han ska vara vältalig och kunna prata om sina känslor, men inte vara för mjuk och mesig. Han måste ha en hög akademisk utbildning (för de hade de och det går ju inte att prata med folk som har lägre utbildning). Sen var det en massa intressen som det var bra om drömmannen hade också. Inte konstigt att de var singlar, tänkte jag (som också var singel men utan dessa krav). Hon hade haft tur, bruden, menade de, som hittat en man.
  • Anonym (Klumpen)

Minns i skolan. ALLA killarna var bara intresserade av klassens tre snyggaste tjejer. Oss andra såg de inte ens. Och så får man höra på lunchen på jobbet, fikapauser i föreningen, på fester... "Varför har vanliga killar aldrig en chans. Ingen tjej var intresserad när man gick i skolan ju!" Jo vi var intresserade, men ni alldagliga killar ville inte ha oss alldagliga tjejer utan trånade efter de söta.

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.