Inlägg från: Efraim Barkbit |Visa alla inlägg
  • Efraim Barkbit

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Jag är 45 och har rakad skalle. Har nog ganska ordinär kropp men tränar ca 4 dagar i veckan 191l/97. Som singel och nätdejtare söker jag kvinnor som är vackra i mina ögon, gärna med rundare former. Självdistans, lite allmänbildning, humor och gärna något specialintresse (ej golf). Det som förvånat mig är hur ofta jag ändå dejtar kvinnor "utanför min liga" . Nu skall sägas att just riktigt modellutseende lite androgyn sådär har aldrig funkat i min bok, och har heller inte stött på dessa kvinnor.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Efraim Barkbit

Ja är det någon som jag tycker verkar trevlig så tar jag kontakt även om det finns åldersskilnad. Lite det som var min poäng i det jag skrev. Om det gör mig otrevlig vet jag inte.

• Efraim Barkbit

Hur vet du att det är jag som skrivit till din på dejtingsida?

• Efraim Barkbit

Klart att ett yttre kan locka till nyfikenhet. Är det otrevligt?

• Efraim Barkbit
    Anonym (mailorderbride) skrev 2014-05-27 18:57:27 följande:
    Jag bara undrade hur man ser på ett utseende att nån verkar trevlig.  Du skrev ju t ex att du gillar rundare former, vilket jag är raka motsatsen till. 178 lång och väger 60 kg, har arbetat som just modell och är som sagt 16 år yngre.  Jag fick bara inte riktigt ihop det.

Ja man kan ju även gå utanför sina sk vanliga preferenser. Tror dock inte du ficka varken något otrevligt meddelande från mig eller någon bitterhet såsom TS beskriver. Men du låter faktiskt inte som en profil jag normalt skulle skriva till.
  • Efraim Barkbit

Jag har dejtat kvinnor mellan 23 och 54. Så nej jag har inga problem alls med att dejta någon äldre än mig själv. Dessvärre är kvinnor i min ålder eller äldre påfallande bittra över att de inte längre är lika uppvaktade och kan välja och vraka som kvinnor oftast kan i ålden 25-35. De är ofta lite livströtta och mer intresserade av spanienresor än livet här o nu. Visst varierar det och det finns självupptagna gummor i 30-års åldern oxå.

• Efraim Barkbit
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-28 15:12:17 följande:
    Kanske det, men man måste ju också attraheras fysiskt om man ska kunna tända på vad någon gör med en sexuellt. Jag har varit med killar som varit duktiga rent tekniskt i sängen, men om jag inte känt någon attraktion till dem rent fysiskt så kan jag ändå inte njuta av sexet. Anser därför inte att dement tekniska kunskaperna betyder allt.

Kan du tänka dig teknik utan attraktion funkar inte med kvinnor heller.
  • Efraim Barkbit

Der är möjligt att det existerar män som resonerar och agerar i linje med sannas och TS beskrivning. Dock tror jag inte att de är så många att de utgör en egen kategori. Jag tror mina egna erfarenheter delas av betydligt fler än ovan beskrivna. Att som ganska normal både gällande utseende och kropp, där vi även med själklarhet tar hand om träning och annan kroppsvård, med självklarhet inte förväntar oss vara attraktiva i yngre kvinnors ögon. Att vi heller inte efter 40 förnekar oss själva utan kanske med ett större lugn och möjligen med en smula mognad till vår förvåning upptäcker att en del vackra unga kvinnor blir glada och trygga i vår närvaro, ja rentav konstigt nog tänder på oss. Denna känsla av förvåning tror jag är vanligare i den större kategorin "normala" män, jämfört med den av TS beskrivna bitterheten.

• Efraim Barkbit

Ja det verkar ju åtminstone finnas en del anonym bitterhet i denna tråden

• Efraim Barkbit
    Elsa von Brabant skrev 2014-05-29 22:43:53 följande:
    ...ibland när man läser här, undrar man hur vi lyckas fortplanta arten överhuvudaget...

tur att folk ändå glr slag i saken ibland.
  • Efraim Barkbit

Lockigt hår är fint

• Efraim Barkbit
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-11-26 08:12:25 följande:

Oattraktiv - och det är ju olika från person till person. Det jag tycker är attraktivt kan någon annan tycka är oattraktivt. Sen finns det ju fotomodellutseende och det tycker de flesta är attraktivt (det är därför de är fotomodeller liksom).

Riktigt ful är väl detsamma som "ett utseende bara en mor kan älska" och det är nog ganska ovanligt hos både män och kvinnor och troligtvis uppbackat av en otrevlig personlighet.

Jag har ett utseende som de flesta män inte attraheras av över huvud taget, men som vissa män attraheras väldigt mycket av. Tyvärr har det inte varit lätt att hitta dessa, men när det väl händer så...

Kan du beskriva dina utmärkande drag i ansikte och kropp?
  • Efraim Barkbit

Klumpen@

Jag blev bara nyfiken. Tack för din återkoppling.

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.