Hur bantar man en lat fet katt ?
Hon får kalorisnål Royal Canin, hon måste äta den sorten då hon har haft/har problem med kristaller.
Fast jag kunde ju gå ut med henne en timme om dagen eller så. Då får hon iaf. röra på sig lite.
Hon får kalorisnål Royal Canin, hon måste äta den sorten då hon har haft/har problem med kristaller.
Fast jag kunde ju gå ut med henne en timme om dagen eller så. Då får hon iaf. röra på sig lite.
Förstår inte vad du vill få sagt i din första mening.
Tråden handlar inte om struvitkristaller utan om att min katt är överviktig.
Fodret hon får är just mot kristallerna (mycket plågsamt för katten minsann) fast i dietvariant. Nu får hon 1/4-1/3 mindre och det märks, hon är efter mig hela tiden, kurrar, stryker på benen och spinner. Men icke sa nicke, hon får vara hur hungrig hon vill fram tills natten. Hennes magsäck kommer att krympa.
Det enda hon leker med är cat nip leksaker. Det var ett tag sen hon hade det, hon dräglar så förbaskat och bits.
Jag svarade på vad lavskrikan citerat.
1/4 mindre foder är inte svält så fettlever lär hon inte få. Hon både äter och dricker ordentligt. Fodret hon får kan jag inte upphöra att ge henne eftersom kristallerna kommer tillbaka om jag gör det. Det var bla, det lavskrikan och jag skrev om.