Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag fattar inte hatet mot SD

Isbit skrev 2014-05-29 12:07:08 följande:

Tycker du att det är rent av bra att blanda olika religioner?
    Det är alltid bra att blanda olika religioner.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    LillGris skrev 2014-05-29 12:08:36 följande:
    Tänk att folk är så pantade att de inte ens fattar statistiken de länkar till.
    1) ja invandrare är överrepresenterade inom våldsbrotts-statistiken
    2) nej det betyder inte att de flesta vålsbrotten begås av invandrare.
    Hur jävla svårt kan det egentligen vara att FÖRSTÅ det man själv länkar till?
    Att invandrare är överrepresenterade inom våldsbrottsstatistiken ÄR ett problem, men det är också ett problem att ni tror att det betyder att invandrare står för en majoritet av alla våldsbrott. Om vi säger att vi har 2 invandrare per 100 infödda svenskar (obs, hittepåsiffror för jag orkar inte ta reda på de exakta förhållandena) och 12% av alla invandrare begår brott och 10% av alla svenskar begår brott så krävs det knappast ett geni för att lista ut att svenskarna står för en STOR majoritet av alla brott i sverige, vilket är helt logiskt. Problemet med överrpresentationen inom vissa brott finns och det ska vi inte blunda för, men jag tror att ni skulle må bra av att inse att överrepresentation inte alls betyder majoritet. Så.
    Det har sagts såååå många gånger förr, men enkla matematiska koncept är inte för alla, tydligen.
  • Dorian Ertymexx
    Dr Love skrev 2014-05-29 12:20:53 följande:
    Du har rätt man kan ju inte blanda ihop etik och ekonomi, vad dum jag är! Låt oss omedelbart stänga ned all sjukvård som behandlar kroniskt sjuka som inte längre kan arbeta, äldreomsorg etc. Det har vi gjort av etiska skäl hela tiden inte för att det drar in pengar. Det kostar ju bara!

Vilken värld vill vi leva i egentligen? Mycket handlar om pengar men allt gör sannerligen inte det.

När såg du senast ett gäng topp-politiker för centerpartiet gå runt på stan med järnrör? Alla partier har skelett i garderoben men SDs ruttnar fortfarande. Det var på 90-talet man hailade, sjöng vit-maktmusik och hade öppet rasistiska åsikter, inte på 40-talet.
    Det finns gott om rasister i partiet och nolltoleransen verkar mest vara ett spel för gallerierna. Det här är ett aktuellt problem, inte ett historiskt.
    Njae, nolltoleransen är faktiskt fullt funktionabel. Den bara står inte för det de flesta tror - det är inte en nolltolerans mot rasism, utan en nolltolerans mot att säga emot Jimmy och De fyras gäng. Är du Jimpas polare kan du komma undan med de mest horribla uttalanden; är du däremot en politisk motståndare åker du ut för minsta felsteg.
  • Dorian Ertymexx
    Dr Love skrev 2014-05-29 12:56:15 följande:
    Det skulle förklara varför Kent Ekeroth fortfarande är kvar.
    Och Björn Söder. Bara för att ta ett par extrema exempel.
  • Dorian Ertymexx
    Isbit skrev 2014-05-29 14:26:43 följande:

Ja eller hur. Det bra Sverige kommer att försvinna. Kvar blir muslimer, moskeér & en massa krig.

könsstympning, halalslakt, förtryck av kvinnor, våldsbrott, våldtäkter osv osv osv

trevligt va

Lustigt, man sade samma sak om judarna för ganska exakt hundra år sedan. Jag kan inte se att judarna tagit över.
  • Dorian Ertymexx
    Isbit skrev 2014-05-29 17:32:57 följande:

Visst men det är inte samma nu
    Klart att det är samma. Exakt samma.
  • Dorian Ertymexx
    Isbit skrev 2014-05-29 17:42:57 följande:

Inte för mig
    Ehm, vad du tycker subjektivt är fullkomligt irrelevant. Det är som att säga att arton är ett större tal än fyra, och du ba' "Nä, det tycker inte jag!" Nähä, kul för dig då. Resten av världen struntar i vad du TYCKER.
  • Dorian Ertymexx
    GalerieMaeght skrev 2014-05-29 20:00:09 följande:

Ja, det där har jag tänkt på: när jag var liten pratades det om  finnar, sedan kom "juggarna" och chilenarna, därefter polacker och nu är det väl mest muslimer som är i blickfånget. Det "lustiga" är att det är sällan man hör något om t ex chilenare och polacker nu, i alla fall inte på samma sätt som tidigare. Beror detta på s k lyckad integration eller är tillvänjning "grejen"?
    Tillvänjning delvis, men skulle alla senarekomna invandrare försvinna huxflux så skulle de tidigare börja råka illa ut.

Intressant det där, hur dåligt minne folk har. Har pratat med SD-fantaster som svär vid att finnar ALLTID haft gott anseende i Sverige. Ehheh.
  • Dorian Ertymexx
    Isbit skrev 2014-05-29 21:28:09 följande:

Så "vanliga"muslimer är som vi? Exakt?
    I stort sett ja. Sedan beror det ju på förstås - definiera "vanlig muslim". Eller "vanlig kristen". Eller "vanlig svensk" ens. Stor skillnad på en dataingenjör i storstan som reser mycket och en skånsk bonde som mest sett sin gård, till exempel. Eller på en polis och en MC-knutte. En liveare och en fotbollshuligan. Folk är individer.
  • Dorian Ertymexx
    Esma Sultan skrev 2014-05-29 21:54:38 följande:
    Muslim är inte en nationalitet. Det är endast en religionstillhörighet, oberoende av land.

Vet du att många, väldigt många av "juggarna" som kom var muslimer? 
    Många av de som kom från baltstaterna under och efter andra världskriget var muslimska tatarer. Så islam är inte direkt något nytt i Sverige. Men det verkar vissa ha missat.
Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD