• Bright Eyes

Erfarenheter av bröstböld?

För en vecka sedan var jag inlagd på sjukhus och tömde ur en bröstböld ur mitt ena bröst. Idag känner jag fortfarande att det är en förhårdnad i bröstet där knölen var och det är fortfarande rött och ömt. Enligt läkaren kunde det vara så ett tag efter.

Ni som varit med om detta, hur gick det för er? Fick ni fler stockningar, kom bölden tillbaka? Kunde ni fortsätta amma? Blev bröstet mjukt och "som vanligt" efteråt? Hade ni bra med mjölk i bröstet?

Jag funderar på att sluta amma på det bröstet för jag är orolig att det ska bli en ny böld.

• Svar på tråden Erfarenheter av bröstböld?
  • Hoppfull84

jag fick tömma ena bröstet efter en böld, det kändes ändå som om jag hade en klump i bröstet i nån månad efteråt. jag hade för ont för att kunna amma från det bröstet så jag hyrde en pump på BB och pumpade det bröstet samtidigt som dottern ammade det andra bröstet (fick ut mest i pumpen då), sen när hon tömt sitt bröst fick hon mjölken från pumpen i flaskan. så gjorde vi i kanske 3-4 veckor tills jag vågade börja amma från det onda bröstet igen men sedan lade sig svullnaden och bröstet kändes likadant som det andra. fick inga fler stockningar på det bröstet och kunde amma tills dottern var 1 utan problem.

• Bright Eyes
    Hoppfull84 skrev 2014-05-26 11:56:35 följande:

jag fick tömma ena bröstet efter en böld, det kändes ändå som om jag hade en klump i bröstet i nån månad efteråt. jag hade för ont för att kunna amma från det bröstet så jag hyrde en pump på BB och pumpade det bröstet samtidigt som dottern ammade det andra bröstet (fick ut mest i pumpen då), sen när hon tömt sitt bröst fick hon mjölken från pumpen i flaskan. så gjorde vi i kanske 3-4 veckor tills jag vågade börja amma från det onda bröstet igen men sedan lade sig svullnaden och bröstet kändes likadant som det andra. fick inga fler stockningar på det bröstet och kunde amma tills dottern var 1 utan problem.

Tack för svaret! Skönt att höra att bröstet kan återgå till det normala. Jag hoppas det gör det för mig också.
Svar på tråden Erfarenheter av bröstböld?