• Monchichier

Myggnät för dörr?

Har en katt som inte får gå ut. Nu börjar det bli olidligt varm här hemma så jag är i stort behov av att vädra. Och då behöver jag ett myggnät för dörren.
    Alla säljer typ nät-stripes med tyngder i botten, det kommer ju inte hindra katten, så jag behöver en med ram.
    Är det någon som vet var jag kan få tag på en sådan, med relativt konstiga mått? 85*201cm?
    Jag hittar det ingenstans

• Svar på tråden Myggnät för dörr?
  • Långbenopluto

Vi byggde en egen ram och häftade fast myggnät eftersom det inte finns att köpa nånstans. Funkar jättebra!

• Monchichier
    Korpen skrev 2014-05-26 17:01:38 följande:
    Vi byggde en egen ram och häftade fast myggnät eftersom det inte finns att köpa nånstans. Funkar jättebra!
    Jag var rädd för det. Vill helst inte tillverka ett själv.
  • Långbenopluto
    Monchichier skrev 2014-05-26 18:50:34 följande:
    Jag var rädd för det. Vill helst inte tillverka ett själv.

Varför inte? Det är en vanlig stor rektangel.....
  • Monchichier
    Korpen skrev 2014-05-26 21:05:21 följande:

Varför inte? Det är en vanlig stor rektangel.....
    För att jag och sambon är bekväma. Vi lägger hellre extra pengar på att slippa tillverka något själva i sådana fall..
  • Annelie 76

Ta kontakt med en lokal snickare så kan hen tillverka en ram med myggnät som passar mot en ekonomisk ersättning. Hen kan nog montera det också om det tex ska vara med gångjärn. Lättare än så går nog inte att få det.

• Monchichier
    Annelie 76 skrev 2014-05-26 22:13:42 följande:
    Ta kontakt med en lokal snickare så kan hen tillverka en ram med myggnät som passar mot en ekonomisk ersättning. Hen kan nog montera det också om det tex ska vara med gångjärn. Lättare än så går nog inte att få det.
    Jo då, vi hittade en på Bauhaus. En ram som man kan justera.
    Lättare än så blir det inte. Så slipper man hitta en bra snickare, som ska komma och hälsa på, som ska lämna offert, som ska tillverka en och komma hit och montera. Då hinner ju halva sommaren gå.
    På det här sättet får vi en nätdörr imorgon eftermiddag
  • Wean

Vi beställde en ram till vårt myggnätwww.myggnat.eu. Visserligen till ett fönster, men iaf. Den var i trä och gick att spänna isär. Kallas tydligen spännramar osså. Bara några hundra om jag inte minns fel :)

• Ulrced
    Klippte och klistrade från ett inlägg på nätet......

Clearview Sweden - Elegant, måttanpassad myggnätsdörr

Låt dina dörrar stå öppna i sommar utan att få in insekter och andra djur

Vi erbjuder en elegant, måttanpassad myggnätsdörr som du enkelt monterar i din befintliga dörrkarm.
    Den håller insekter och även större djur utanför ditt hem och du kan få luft och cirkulation i huset en varm dag eller en skön kväll.
    Dörren levereras alltid med en broms som dämpar stängningen av myggdörren.

Inrullad tar dörren minimal plats och är så diskret att du inte kommer att se den när den sitter uppe och kan därmed med fördel sitta uppe året runt.
    Dörren kan sättas både inomhus och utomhus beroende på hur din befintliga dörr sitter.

Har du ett uterum så vet du säkert att det blir varmt där men många vill ändå inte öppna upp för att undivka att myggen kommer in på kvällen.
    Vi klarar öppningar upp till 3,6 m ( vid öppningar över 1,80 m krävs dock dubbeldörrar ).

Specifikationer:
    Måttanpassad till din dörr
    Mjukstängande funktion som bromsar vid stängning av myggdörren
    11 olika standardfärger
    Flera olika nätalternativ: standard, förstärkt och finmaskigt
    10 års garanti
    Lämplig för både inomhus- och utomhusmontering
    Delarna består av pulverlackad aluminium med plastat glasfibernät
    Stängs med magnetlås
    Snabb leverans

www.clearviewsweden.se

Svar på tråden Myggnät för dörr?